دستور موقت دیوان، ابطال ابلاغ سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی نیست

به گزارش روز پنجشنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، غلامرضا مولابیگی در رابطه با شکایت محمد اخباری از وزارت علوم گفت: دستور موقت دیوان مبنی بر عدم اقدام وزارت علوم به تعیین رئیس جدید تا تعیین و تکلیف نهایی و صدور حکم در اصل موضوع بوده است و متضمن حکمی در خصوص اعاده به خدمت شاکی و یا ابطال ابلاغ سرپرست نبوده است.
وی گفت: شاکی شکایت مبنی بر ابطال حکم عزل خویش و ابطال حکم تعیین سرپرست به همراه تقاضای صدور دستور موقت به دیوان عدالت اداری تقدیم کرده است که شعبه دیوان در خصوص موضوع دستور موقت براساس اختیارات و تکلیف قانونی موضوع ماده 34 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری که مطابق آن در مواردی که اجرای تصمیم طرف شکایت موجب ورود خسارت غیر قابل جبران می گردد، صدور دستور موقت تجویز شده است، مبادرت به صدور دستور موقت مبنی بر عدم تعیین رئیس جدید دانشکاه تا زمان رسیدگی قطعی و صدور حکم در اصل دعوی کرده است.
وی افزود: با عنایت به این نکته که در خصوص این موضوع خسارت غیر قابل جبران در صورت تعیین رئیس جدید دانشگاه اتفاق می افتد و در نهایت اجرای رای ماهوی دیوان در صورت موجه شناخته شدن شکایت و صدور حکم به ورود شکایت غیر ممکن می شود.
مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری یادآور شد: دستور موقت مبنی بر عدم اقدام وزارت علوم به تعیین رئیس جدید تا تعیین و تکلیف نهایی و صدور حکم در اصل موضوع بوده است و این دستور موقت بر اسا ماده 35 قانون مذکور تاثیری در اصل موضوع نداشته و متضمن حکمی در خصوص اعاده به خدمت شاکی و یا ابطال ابلاغ سرپرست نبوده و موضوعات اخیر جزو خواسته اصلی است که شعبه دیوان در ماهیت با وصول دفاعیات وزارت علوم و رسیدگی ماهوی تصمیم را اتخاذ خواهد کرد.
بر اساس این گزارش پیشتر رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابقا در پست ریاست این مرکز علمی خبر داده بود.
اخباری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: در رای دیوان عدالت اداری آمده است که باید حکم سرپرست جدید دانشگاه متوقف شود و بنده به پست و سمت قبلی خود برگردم.
وی مدعی شده بود که طی سال های حضورش در دانشگاه جامع علمی کاربردی با بسیاری از فسادها مبارزه کرده و همین امر سبب سوء تفاهم هایی شده بود.
به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پنجم تیرماه امسال در حکمی محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع این وزارت را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی منصوب کرده است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *