معاون سازمان امور دانشجویان با اشاره به فرآیند هوشمند شدن کارت‌های دانشجویی اظهار کرد: احتمالا ارائه کارت‌های هوشمند به صورت فازبندی از مهرماه آغاز شود.

دکتر ابوالحسن ریاضی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اقدامات لازم برای هوشمند شدن کارت‌های دانشجویی انجام شده است، افزود: قرار است در هفته جاری طی جلسه‌ای پیشنهادهایی که برای هوشمند شدن کارت‌های دانشجویی ارائه شده است، مورد بررسی قرار بگیرد. توسط کارت هوشمند دانشجویی خدماتی فراتر از خدمات دانشجویی مانند امور مربوط به سلف سرویس، خوابگاه و… انجام می‌شود.

وی افزود: کارت‌های دانشجویی هوشمند خدماتی شامل امور آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و خدمات جانبی مانند امور فرهنگی، خدمات شهری و بانکی را به دانشجویان ارائه خواهند داد تا دانشجو قادر باشد توسط یک کارت، از خدمات مختلفی بهره‌مند شود.

معاون سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه کارت‌های دانشجویی همه دانشجویان در همه مقاطع هوشمند خواهد شد، اظهار کرد: اهمیت این موضوع در فراگیری آن است و باید همه دانشجویان را در بر بگیرد. احتمالا ارائه کارت‌های هوشمند از مهرماه آغاز شود، البته این فرآیند به صورت فازبندی خواهد بود و به مرور زمان خدمات بیشتری ارائه می‌شود و دانشجویان بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند.

ریاضی به این سوال که آیا هزینه هوشمند شدن کارت‌های دانشجویی از دانشجویان اخذ خواهد شد، پاسخ داد: تصمیمات درمورد اخذ هزینه از دانشجویان هنوز جمع بندی نشده است، بدیهی است ارائه و پشتیبانی هزینه‌ای دارد اما این موضوع که این هزینه از دانشجو اخذ شود یا توسط سازمان امور دانشجویان پرداخت شود در دست بررسی است.