دانشگاه آزاد در توسعه شبکه بین المللی و جذب فارسی زبانان جدی است

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حمید میرزاده در دیدار با محمد جواد ظریف به منظور تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در زمینه های مشترک و امور بین الملل دانشگاه آزاد اظهار کرد: مذاکرت و توفیقات به دست آمده در برجام، زمینه توسعه شبکه بین المللی دانشگاه در کشورهای مختلف ایجاد شده است.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از تأسیس دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در میلان ایتالیا، اسن آلمان، مسکو روسیه، آکسفورد انگلستان، دبی امارات، بیروت لبنان و کابل افغانستان که جزو شبکه بین الملل دانشگاه هستند، از همکاری نمایندگان وزارت امور خارجه در کشورهای یاد شده تقدیر کرد.
میرزاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا نسبت به تأسیس دفتر یا شعبه دانشگاهی در کشورهای پبشنهادی وزارت امور خارجه اقدام کند.
در ادامه این نشست، گزارشی از فعالیت های حوزه بین الملل دانشگاه و سند راهبردی حوزه بین الملل برای سال 95 الی 99 که شامل تمام فعالیت های این بازه زمانی است، ارائه شد.
همچنین برنامه شبکه بین المللی دانشگاه و پذیرش ایرانیان خارج از کشور و فارسی زبانان تشریح شد که بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی امکانی فراهم آورده تا فارسی زبانان و ایرانیان مقیم خارج از کشور بتوانند از طریق واحد الکترونیک دانشگاه در دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان فارسی در همان کشوری که اقامت دارند، ادامه تحصیل دهند.
در ادامه، محمدجواد ظریف حضور دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها را در حوزه بین الملل و دیپلماسی علمی و عمومی کشور با اهمیت خواند و آمادگی وزارت امور خارجه را برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اعلام کرد.
وی افزود: واقعاً دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بسیار بالایی است که باید از این ظرفیت برای توسعه همه جانبه علمی کشور استفاده شود.
ظریف، با اشاره به سابقه حضور در دانشگاه آزاد اسلامی و آشنایی نزدیک با این دانشگاه، از فعالیت های علمی و توسعه ای این دانشگاه در کشور به عنوان یک دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرد و ابراز امیدواری نمود که این توسعه در حوزه بین الملل نیز انجام شود.
وی با یادآوری برنامه تأسیس و ایجاد یک مرکز آموزش عالی مطالعات جهانی که در زمان حضور خود در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داده بود، اظهار داشت: وجود چنین مرکزی می تواند در شناخت بین المللی و مناسبات موجود در دنیا به طور آکادمیک و علمی به اساتید، کارشناسان و دانشجویان حوزه بین الملل کمک کند.
در انتهای جلسه، وزیر امور خارجه آمادگی خود برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های دانشگاهی و امور بین الملل را اعلام کرد و مقرر شد مراتب دستور وزیر امور خارجه جهت همکاری با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی های ذیربط ابلاغ شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *