رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال از ایجاد پنج رشته تحصیلی جدید دکترای تخصصی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا ، حجت درخشان روز یکشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ نماز دانشگاه آزاد اسلامی خلخال افزود: با افزوده شدن این رشته ها مجموع رشته های تحصیلی این دانشگاه به ۹۵ رشته تحصیلی در مقاطع دکترای تخصصی ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی و کاردانی افزایش یافت.
وی به توسعه برنامه های فرهنگی ، مذهبی همراه با افزایش و توسعه رشته های تحصیلی و برنامه های آموزشی در این دانشگاه اشاره کرد
و گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال موجب شده سطح آسیب های اجتماعی تهدید کننده دانشجویان به حداقل برسد.
او با بیان اینکه دانشگاه یک مرکز علمی تاثیرگذار در فرهنگ جامعه است از برنامه ریزی برای اجرای همایش ها و برنامه های فرهنگی در طول سال در این دانشگاه خبر داد و افزود: تقویت آستانه تحمل و نقد پذیری در بین اساتید و دانشجویان ، تقویت و توسعه فعالیت های قرآن و عترت و تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به اهداف شعار امسال و تحقق خواسته مقام معظم رهبری از جمله برنامه های پیش بینی شده برای طول سال در این مرکز آموزش علمی در این شهرستان است.
درخشان اظهار کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیز از برنامه های اولویت دار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خلخال بوده که با هدف پاسخ به سوالات دانشجویان در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد از مشکلات کار آفرینی کشور مربوط به مشکلات فرهنگی جامعه است آسیب شناسی فرهنگ کار آفرینی و بررسی موانع کارآفرینی با استفاده از فکر و نظر کارشناسان مجرب را از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد خلخال در مسیر توسعه کارآفرینی ذکر کرد.
او گفت: در اجرای این برنامه ها نیاز به همکاری نهادهای فرهنگی از جمله ادارات تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ستاد اقامه نماز شهرستان و بسیج سپاه داریم.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.