اعتیاد در بین دانشجویان علوم پزشکی 3.7 درصد است

جلال نژاد جواد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: تعداد بالایی از این افراد، دانشجویان ورودی جدید هستند که از قبل اعتیاد داشته اند.
وی اضافه کرد: میزان اعتیاد در میان دانشجویان دختر بسیار کمتر از پسران و کمتر از نیم درصد است.
این مسئول با بیان اینکه اعتیاد بیشتر در میان دانشجویان پزشکی با سال های تحصیلی بیشتر مشاهده می شود، اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه های زیادی برای کاهش این آسیب اجتماعی در دست اجرا دارد.
وی توجه جدی به برنامه های ورزشی، تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی در معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، ارائه مراقبت های سلامت روان، اجرای طرح همتایان سلامت و تبدیل خوابگاه های خودگردان به مشارکتی را از برنامه های وزارت بهداشت برای کاهش آسیب هایی مانند اعتیاد و خودکشی در بین دانشجویان اعلام کرد.
نژاد جواد گفت: از بین حدود 80 هزار دانشجوی خوابگاهی دانشگاه های علوم پزشکی کشور حدود 65 هزار نفر از آنها درگیر ورزش های همگانی شده اند.
وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان پزشکی از رشته های مختلف بویژه ورزش های همگانی افزود: وزارت بهداشت هر سال یک المپیاد قهرمانی و از سال گذشته نیز المپیاد ورزش های همگانی را برگزار کرده است.
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرانه فضای ورزشی هر دانشجو در دانشگاه های پزشکی کشور را حدود یک مترمربع اعلام و تصریح کرد: استاندارد این شاخص، دو متر مربع است.
وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی برخی دانشگاه های کشور نیم مترمربع است، افزود: در دولت یازدهم تلاش بسیاری برای توسعه ورزش صورت گرفت بطوریکه حدود 40هزار مترمربع به فضای ورزشی دانشگاه های پزشکی اضافه شد.
نژاد جواد اظهار امیدواری کرد که سرانه ورزشی دانشجویان پزشکی تا سال 97 به یک و نیم مترمربع برسد.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد اعتبار دانشگاه های پزشکی کشور صرف مسائل رفاهی می شود، اظهار داشت: امسال نخستین بار ردیف مشخصی برای بودجه ورزشی در وزارت بهداشت مشخص شد.
نژاد جواد تاکید کرد: ما حتی یک ریال از شهریه دانشجویان را برای این مسائل هزینه نمی کنیم بلکه از منابع مالی داخلی برای برنامه های ورزشی استفاده می شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: اگر حتی یک دانشجوی پزشکی کشور ناسالم باشد می تواند در آینده آسیب رسان باشد لذا باید تلاش کنیم حتی یک دانشجوی معتاد یا مبتلا به سایر آسیب های اجتماعی نداشته باشیم.
ذبیح الله شاهمرادی افزود: مشکل ما دانشجویانی هستند که به انزوا رفته یا در فضای مجازی غرق شده اند که باید با اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی تا حد امکان آنها را از آسیب های اجتماعی دور نگه داریم.
حسین اسماعیلیان، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه گفت: دانشگاه پزشکی اصفهان یکی از بهترین دانشگاه های کشور در زمینه ورزشی است بطوری که امکانات 25 رشته ورزشی را دارد.
حدود 200 هزار دانشجو در بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور تحصیل می کنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *