مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی دورود افتتاح شد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با اشاره به اهمیت بالای شرکت های دانش بنیان در پیشرفت و ترقی کشورها گفت: دانشگاهی موفق است که تولید علم و درآمدزایی داشته باشد و یکی از راه های رسیدن به این مهم تأسیس شرکت های دانش بنیان است.
یدالله ملکی اضافه کرد:برای اینکه در شرکت های دانش بنیان به نتیجه مطلوب برسیم می بایست بسترهای این امر را فراهم کنیم که یکی از این بسترها راه اندازی مراکز رشد فن آور در دانشگاه هاست که امروز شاهد افتتاح آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود هستیم.
وی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تعهداتی به استانداری لرستان از جمله به ثمر رساندن شرکت های دانش بنیان دارد که با افتتاح مراکز رشد در دانشگاه های آزاد اسلامی به این تعهدات عمل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: نخستین مرکز رشد واحدهای فناور امروز در دانشگاه ازاد اسلامی دورود راه اندازی خواهد خواهد شد و در آینده ای نزدیک دانشگاه های آزاد واحدهای خرم آباد،بروجرد و الیگودرز نیز از این مراکز بهره مند خواهند شد.
در این مراسم امام جمعه دورود با اشاره به اینکه علم و دانش باعث اقتدار ملت ها می شود بیان داشت:اگر ما در کشور خواهان پیشرفت در ابعاد مختلف هستیم می بایست به موضوع علم و دانش اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
حجت الاسلام رضا حقیان اضافه کرد:اگر شما می بینید گام برداشتن به سوی علم از نظر ثواب با عبادت نماز برابری می کند به خاطر اهمیت موضوع علم و دانش از دیدگاه دین مبین اسلام است.
وی گفت:امروز شاهد راه اندازی مرکز رشد واحدهای فن آور در دورود هستیم که این نشان از اهمیت و عظم مسئولان دانشگاه در استان و شهرستان است که جای تقدیر دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود نیز در این مراسم گفت: امروز نخستین مرکز رشد فناور استان لرستان در دانشگاه آزاد دورود با هدف حمایت و مساعدت با دانشجویان،نخبگان و مبتکران راه اندازی خواهد شد.
سیدحسین قربانی افزود:یکی از راه های تحقق شعار اقتصادمقاومتی اقدام و عمل که مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای رو آن دارند ایجاد مراکز رشد و دانش بنیان است که مکانی برای ایده پروری نخبه های علمی کشور است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *