رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور از کاهش تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های نامعتبر هندوستان و مالزی خبر داد.

حجت الاسلام مرتضوی،رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از دانشجو، با اشاره به کاهش تمایل دانشجویان برای تحصیل در کشورهای آسیای به خصوص مالزی و هندوستان گفت: در سالهای اخیر تعداد دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های نامعتبر مالزی و هندوستان کاهش پیدا کرده؛ در صورتی که قبل تر از این، تعداد دانشجویان در این دانشگاه‌ها قابل توجه بود.

وی با اشاره به علت کاهش تمایل دانشجویان ایرانی در این دانشگاه‌ها گفت: مهمترین دلایلی که باعث شده که دانشجویان کمتر به کشورهای آسیایی برای تحصیل مهاجرت کنند، اولا نامعتبر بودن مدارک این دانشگاه‌ها و ثانیا رشته‌هایی است که در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و در ایران بازار کار ندارد و این دانشجویان پس از بازگشت به کشور دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارجی مشغول به تحصیل هستند؛ که بیشتر این دانشجویان در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا تحصیل می کنند.