سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نام نویسی برای پذیرش در دوره های بدون آزمون این دانشگاه از نیمه دوم مرداد آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از صدا و سیما، مجتبی علوی فاضل در نشست خبری افزود: متقاضیان برای نام نویسی در این دوره ها باید به سامانه اینترنتی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

وی گفت: داوطلبان پس از ثبت نام در این دوره ها، برای ارئه مدارک به واحد دانشگاهی مراجعه و ثبت نام قطعی می کنند و از ابتدای ترم تحصیلی مشغول به تحصیل می شوند.

علوی فاضل افزود: با پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی، آزمون برای ۹۷ درصد از رشته های این دانشگاه برداشته شده است و هر داوطلب می تواند براساس علاقه به ادامه تحصیل بپردازد.

وی درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: نتایج نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور اعلام می شود.

علوی فاضل افزود: نتایج دوره های بدون آزمون کارشناسی ارشد نیز که مخصوص نفرات برتر دوره های کارشناسی است نیز نیمه دوم شهریور اعلام می شود.

علوی فاضل درباره اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی نیز افزود: مصاحبه های این آزمون تا ۲۱ مرداد به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه نتایج آزمون دکتری تخصصی این دانشگاه نیمه دوم شهریور اعلام می شود گفت: نتایج بر اساس ۷۵ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۵ درصد نمره مصاحبه و سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان است.

علوی فاضل افزود: انتخاب ‌رشته های با آزمون دانشگاه آزاد نیز پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری آغاز می شود.

وی گفت: علاقه مندان براساس نمره ای که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کند باید به سامانه اینترنتی www.azmoon.org مراجعه و انتخاب رشته کنند.

علوی فاضل افزود: رقابت داوطلبان در رشته های با‌ آزمون دانشگاه آزاد در گروه های پزشکی،‌ داروسازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی بیشتر است و این رشته ها ۳ تا ۴ درصد از کل رشته های دانشگاه آزاد در مقطع ورود به دانشگاه را شامل می شوند.

وی گفت: براساس نتایج آزمون سال های گذشته، اختلاف نمره میان پذیرفته شدگان دانشگاه دولتی و آزاد وجود ندارد و یا بسیار اندک است.