سخنگوی دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه در سال ۹۵ هیچ رشته فاقد مجوزی نداریم، گفت: احتمالا تعدادی از رشته‌های ارشد و دکتری این دانشگاه حذف می‌شود چراکه نمی‌خواهیم کیفیت را فدای کمیت کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری کنکوری ارشد دکترا به نقل از فارس، مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد در نشست خبری بعدازظهر امروز با تشریح علت تاخیر در اعلام نتایج کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: آزمون کارشناسی ارشد به خوبی برگزار شده و فرآیند اعلام نتیجه نیز در مراحل پایانی تصحیح اوراق قرار دارد و علت تاخیر نیز این است که در برخی از رشته‌ها به ویژه رشته هنر امتحان به صورت تشریحی برگزار شده و تصحیح اوراق نیاز به زمان دارد.

علوی فاضل ادامه داد: پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد براساس مصوبات و مجوزهای قانونی است و ظرفیت پذیرش در تمام رشته‌ها رعایت می‌شود ولی در برخی از رشته‌ها تعداد متقاضی از میزان ظرفیت کمتر است. بنابراین تمام داوطلبان واجد شرایط پذیرش می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشته فاقد مجوز در این دانشگاه نداریم.

علوی فاضل افزود: در دفترچه های راهنمای ثبت نام آزمون سال ۱۳۹۵ حتی یک رشته فاقد مجوز نداریم و همه رشته های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری دارای مجوز است.

وی گفت: براساس سیاست کیفی سازی که برای ارتقای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، مورد توجه قرار گرفته است، از آبان پ‍ارسال کار ارزیابی کیفی این دوره ها را با توجه به استانداردهای آموزشی آغاز کردیم.

علوی فاضل افزود: براساس بررسی های انجام شده در بسیاری از رشته ها از استانداردهای آموزشی نیز فراتر رفته ایم، بطور مثال تعداد اعضای هیئت علمی در یک گروه آموزشی از استانداردهای تعریف شده نیز بیشتر است.

وی گفت: چنانچه هر یک از واحدهای دانشگاهی در ارتقای استانداردهای علمی و آموزشی کوتاهی کند، ‌پذیرش دانشجو در آن رشته محل را متوقف می کنیم.

علوی فاضل افزود: استخدام یک عضو هیئت علمی در این دانشگاه سالانه بین۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی گفت: هم اکنون حدود ۲۸ هزار رشته محل در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه داریم.

علوی فاضل افزود: تیم تشکیلاتی جعلی پذیرش در دانشگاه پارسال کشف و خنثی شد و متهمان نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه پرونده این متهمان هم اکنون در مراجع قضایی در حال بررسی است گفت: این افراد با دریافت مبالغ کلان و به داوطلبان و خانواده های آنان وعده می دادند که افراد در رشته های پزشکی پذیرش خواهند شد.

علوی فاضل افزود: خانواده ها به این وعده ها و تبلیغات دروغین توجه نکنند و توجه داشته باشند که داوطلبان براساس آزمون و نمره امتحانی پذیرش خواهند شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شماره تلفن ۴۷۴۳ مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آماده مشاوره دادن به صورت تلفنی و حضوری در خصوص انتخاب رشته و راهنمایی داوطلبان است.