افزون بر 250 هزارمعلم باید در پنج سال آینده جایگزین شود

عزیزالله تاجیک اسماعیلی شامگاه سه شنبه در مراسم دانش آموختگی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با اشاره به اینکه البته آمار رسمی و دقیق را باید وزارت آموزش و پرورش اعلام کند ، افزود : برای این منظور دانشگاه از راه جذب دانشجوی شبانه روزی ، استفاده از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و بکارگیری آنان پس از مهارت آموزی با استناد به ماده 180 دانشگاه فرهنگیان و استفاده از ظرفیت دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی برای گزینش بهترین افراد استفاده می شود.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز آموزش و پرورش و میزان خروجی که به صورت بازنشستگی صورت می پذیرد؛ دانشگاه سیاست ها و برنامه های خود را در این زمینه اجرایی می کند.
قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور از دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه که در مدت تحصیل خود دو ترم تحصیلی را در تابستان گذارنده ومانع از ضرر وزیان هنگفت وزارت آموزش و پرورش شدند تشکر و قدردانی کرد.
تاجیک اسماعیلی ابراز داشت: دانش آموختگان این دانشگاه که به عنوان معلم وارد عرصه تعلیم و تربیت می شوند باید مراقب برخوردها ، رفتار و کلام خود که تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارند ، باشند.
وی اظهار داشت: همچنین روش تعلیم و تربیت دانش آموزان باید صحیح بوده تا اثرهای نامطلوبی بر ذهن و رفتار و نگرش دانش آموزان نداشته باشد و آنان را وارد رقابت نکنند.
نماینده مردم بندرعباس ، حاجی آباد ، قشم ،ابوموسی و بندر خمیر نیز در این مراسم گفت: معلمی جزء مشاغلی است که نباید حاشیه داشته باشد زیرا این امر برای کسانی که مسئول تربیت نسل های آینده جامعه اند آسیب محسوب می شود.
احمد مرادی اظهار داشت: شغل های دیگری که نباید حاشیه داشته باشند شامل قضات ، پزشکان و ماموران انتظامی می شود.
نماینده مردم بندرعباس ، حاجی آباد ، قشم وابوموسی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : معلم باید با عشق وانگیزه سعی و تلاش کند تا اعتماد والدین و جامعه را از خود سلب نکند.
مرادی اضافه کرد: هرچند نیازمند فضایی هستیم که شرایط را برای تعلیم و تربیت فراهم سازد ولی باید با کمترین ها بیشترین کارایی را از خود نشان دهید.
وی ابراز داشت: باید این اطمینان را به والدین دانش آموزان بدهید که می توانید با تلاش و فعالیت های خود نوید بخش آینده ای درخشان برای آنان باشید.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان معلم نباید اجازه دهید افکار منفی بر شما وارد شده و یا اینکه انتقال دهنده آن باشید.
مرادی خطاب به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان گفت: به عنوان معلم وظیفه خطیری بر عهده گرفته اید و باید برای رسیدن به شرایط مطلوب با نگرش مثبت و بهتر تلاش کنید.
رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز ابراز داشت : معلم کلیدی است که آموزش بدون وجود وی قابل تصور نیست ولی بدون کلاس می توان آموزش داشت.
منوچهر ضیایی ادامه داد: تفکر و تعقل ویژگی معلم است و وی باید شیوه صحیح اندیشیدن را به دانش آموزان خود بیاموزد تا آنان تبدیل به افرادی موفق شوند.
وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در سه سال گذشته که میزان توجه ها به آن افزون تر و بودجه آن نسبت به سال91 پنج برابر شده فعالیت های فرهنگی خوبی داشته اند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ابراز داشت : روز به روز فضای نقد در دانشگاه بیشتر شده و تعداد تشکل های دانشگاه از یک تشکل به 30 تشکل افزایش یافته و نشست ها وکرسی های آزاد اندیشی زیادی نیز برگزار شد.
ضیایی با قدردانی از دستگاه های اجرایی به دلیل حمایت هایی که از دانشگاه داشته اند ، ابراز داشت : اولین دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان پنجم مرداد جشن دانش آموختگی خود را برگزار کرده اند.
400 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان شامل 158 دانش آموخته پسر و 242 دانش آموخته دختر این دانشگاه دانش آموخته شدند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *