دانشجویان دکتری معترض، ترم جدید در دانشگاه آزاد ثبت نام نکردند

شنبه آخرین مهلت ثبت‌ نام ارشد و دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد به اجرای آیین نامه جدید اخذ دروس جبرانی برای دوره دکتری اعتراض دارند و تعدادی از آنها به نشانه اعتراض اقدام به ثبت نام در ترم تحصیلی بهمن ماه نکرده اند.

به گزارش شفقنا به نقل از مهر، در آیین نامه جدید دانشگاه آزاد آمده است که دانشجویان دوره دکتری باید ۴ تا ۱۰ واحد درسی را به عنوان دروس جبرانی بگذرانند که بخشی از این دروس شامل روش تحقیق، مقاله نویسی و رساله نویسی و زبان تخصصی است. گذراندن این واحدهای درسی برای تمامی دانشجویان دکتری اجباری است.
همچنین در بخش دیگری از آیین نامه آمده است، دانشجویانی که در برخی دروس امتحانی خود در آزمون دکتری نمره خام کمتر از ۳۳.۳۳ اخذ کرده اند، باید مطابق نظر گروه تخصصی مربوطه از دروس مرتبط به میزان ۶ واحد (علاوه بر دروس جبرانی مشترک تمامی رشته ها) به عنوان جبرانی بگذرانند.
به گفته برخی از دانشجویان معترض به این آیین نامه، دانشگاه آزاد به دلیل اجرای آیین نامه وزارت علوم مبنی بر کاهش واحدهای دوره دکتری به ۳۶ واحد اقدام به تصویب آیین نامه جدید کرده است. آنها معتقدند دانشگاه برای رفع ضرر مالی ناشی از کاهش واحدهای درسی به ناچار به اجرای آیین نامه جدید روی آورده است.
آیین نامه جدید دانشگاه آزاد برای دانشجویان بار مالی دارد
دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اعلام کردند اجرای این آیین نامه برای آنها بار مالی و زمانی بهمراه دارد، چراکه برای اخذ این واحدهای جبرانی باید شهریه ثابت یک ترم را پرداخت کنند و با ارائه این دروس زمان تحصیل آنها افزایش می یابد.
در همین راستا یکی از دانشجویان معترض به اجرای آیین نامه جدید دانشگاه آزاد به مهر گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان به اجرای این آیین نامه اعتراض دارند، تعدادی از دانشجویان هنوز در ترم بهمن ماه ثبت نام نکرده اند تا از این طریق بتوانند اعتراض خود را به مسئولان دانشگاه اعلام کنند.
این دانشجوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: در زمان ثبت نام دانشجویان جدید این دانشگاه در ترم مهرماه سال جاری خبری از اجرای چنین آیین نامه ای وجود نداشت و پس از ثبت نام و شروع ترم تحصیلی زمزمه های اجرای آن به گوش رسید.
وی تاکید کرد: درس روش تحقیق جزء دروس جبرانی ارائه شده به دانشجویان دوره دکتری است که بسیاری از دانشجویان این درس را در دوره کارشناسی ارشد گذرانده اند.
این دانشجو گفت: مهلت انتخاب رشته ترم بهمن ماه برای دانشجویان دوره دکتری ۹ بهمن ماه بود که باتوجه به عدم مراجعه دانشجویان برای ثبت نام این مهلت تا ۱۴ بهمن ماه از سوی دانشگاه تمدید شد.
دانشجویان معترض به اجرای آیین نامه جدید این دانشگاه معتقدند اگر در زمان ثبت نام اولیه از اجرای چنین آیین نامه ای مطلع بودند اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد نمی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *