رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور درباره حمایت صندوق از پژوهشگران و فناوران کشور داوطلب دوره‌های پسادکتری خبر داد و گفت: در این راستا افراد پروپزال خود را به این صندوق ارائه می‌کنند و بعد از بررسی و تصویب، به مدت ۱ تا ۲ سال به این افراد حقوق پرداخت می‌شود تا ۲ سال به صورت تمام‌وقت فعالیت پژوهشی انجام دهند.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، دکتر نصرت‌الله ضرغام، تعداد دانشجویان مقطع دکتری در کشور را ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دانشجوی دکتری ظرفیت علمی قابل ملاحظه‌ای برای حل مشکلات کشور است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: این صندوق از رساله‌های دکتری متناسب با اولویت کشور حمایت می‌کند و در این زمینه تاکنون نزدیک به هزار رساله دریافت شده که کار دسته‌بندی و ارزیابی آنها در حال انجام است و تا پایان سال جاری رساله‌های مصوب برای حمایت مشخص می‌شوند.

دکتر ضرغام به حمایت ویژه از استادیارهای جوان، استادان و پژوهشگران خصوصا بانوان اشاره کرد و گفت: محدودیتی در پذیرش پژوهش‌ها وجود ندارد به خصوص با توجه به اهمیت پژوهش‌های میان رشته‌ای در دنیا و حرکت به این سمت از این پژوهش‌ها نیز حمایت می‎کنیم.

وی از تصویب گرنت سینرژی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای توسعه علمی کشور از ظرفیت علمی اساتید مقیم خارج بر اساس برنامه حمایتی استفاده می‌کنیم و در این زمینه سعی داریم تا همکاری بین اساتید ایرانی و خارجی را گسترده‌تر کنیم.