معاون آموزشی دانشگاه فردوسی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد پذیرفته‌شدگان امسال با سال‌های گذشته تفاوتی داشته است، گفت: با توجه به اینکه هنوز در مرحله‌ای هستیم که پذیرفته‌شدگان مخیر به سپردن تعهد یا استنکاف از آن هستند، نمی‌توان پاسخ قطعی داد اما برنامه دانشگاه این بوده که به تعداد پذیرفته شدگان سال گذشته، دانشجوی دکتری تخصصی پذیرش کند.

دکتر محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، با اشاره به تعداد داوطلبین پذیرفته‌شده در آزمون دکتری دانشگاه فردوسی اظهار کرد: تاکنون نام حدود ۵۵۰ داوطلب از نظر گروه‌ها نهایی شده‌ است. البته این تعداد پس از بارگذاری تعهد حضور و ثبت نام در دانشگاه فردوسی قطعی خواهد شد؛ ممکن است برخی از افراد در دانشگاه دیگری نیز پذیرفته شده و یا در دانشگاه فردوسی در نوبت دوم پذیرفته شده باشند ولی در دانشگاه دیگر به صورت روزانه پذیرفته شوند. البته باید به این تعداد ۶۰ پذیرقته شده استعدادهای درخشان (بدون کنکور) را نیز افزود.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: نگاهی به وبگاه‌های دانشگاه‌های مختلف و نحوه اعلام پذیرفته‌شدگان، گویای تفاوت ماهوی در نحوه اعلام اسامی در این دانشگاه با سایر دانشگاه‌هاست.

هاشمی در مورد پذیرش دانشجو در مقاطع و گرایش‌های جدید در مقطع دکتری تخصصی در این دانشگاه تصریح کرد: امسال در تعدادی از رشته‌ها از جمله «تاریخ و تمدن ملل اسلامی» و «آب‌های زیرزمینی» با تخصص مدلینگ-بورسیه اعزام به خارج دانشجو جذب شده است.