مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که این افراد در آزمون ۲۲ مرداد به رقابت می پردازند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر افزود: تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۳۸ نفر زن و ۶۱ هزار و ۲۸۰ نفر مرد هستند.

وی افزود: از میزان ثبت نام کننده در آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۷ نفر در رشته های بدون آزمون داوطلب شده اند و تعداد ۸۹ هزار و ۵۸۱ نفر نیز در رشته های با آزمون شرکت می کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: برگه راهنمای برای کلیه داوطلبان ( اعم از متقاضیان رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون ) و کارت شرکت در آزمون منحصرا برای متقاضیان شرکت در رشته های با آزمون از روز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۵ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی یادآور شد: آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی برای رشته های با آزمون در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد در ۷۳ شهرستان برگزار می شود.

توکلی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش برای تاریخ و نحوه دریافت و نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون، از روز یکشنبه ۱۰ مرداد در سایت سازمان سنجش و در روز دوشنبه ۱۱ مرداد در نشریه پیک سنجش منتشر می شود.

وی درباره میزان ظرفیت پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی گفت: ۲۳۶ هزار و ۷۵۱ نفر در این دوره ها پذیرفته می شوند که از این میزان تعداد ۶۷ هزار و ۵۱۵ نفر در رشته های بدون آزمون و تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۳۶ نفر در رشته های با آزمون پذیرفته می شوند.