کاهش 40هزار نفری داوطلبان آزمون دکتری

کاهش 40هزار نفری داوطلبان آزمون دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تعداد داوطلبان کنکور دکتری سال ۹۵،نسبت به سال ۹۳ و ۹۴ خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین توکلی در مورد آزمون دکترای سال ۹۵ گفت: آزمون دکترای سال ۹۵ برای پذیرش دانشجو در هفت گروه آموزشی و ۷۷ کد رشته امتحانی برگزار می‌شود.

وی بااشاره به ثبت‌نام ۱۵۸ هزار و ۹۴ داوطلب در این آزمون گفت: ۶۷ هزار و ۳۸۲ داوطلب زن و ۹۰ هزار و ۷۱۲ داوطلب ثبت نام کننده مرد بودند که از این تعداد ۸۰ هزار و ۵۱۵ نفر در گروه آموزشی علوم انسانی، ۲۰ هزار و ۶۱۲ نفر در علوم پایه، ۳۱ هزار و ۸۰۱ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۱ هزار و ۸۵۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷۴۹۷ نفر در گروه هنر، ۱۴۱۷ نفر در گروه دامپزشکی و ۴۳۹۸ نفر در گروه زبان ثبت نام نموده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون دکترای سال ۹۵ نسبت به سال‌های ۹۴ و ۹۳ خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان آزمون دکترای سال گذشته ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ نفر و سال ۹۳ نیز ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ نفر بود. به عبارت دیگر تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون دکترای سال ۹۵، ۴۳ هزار و ۵۶۶ نفر نسبت به سال ۹۴ و ۸۲ هزار و ۲۹۷ نفر نسبت به سال ۹۳ کمتر شده است.

توکلی در ادامه در مورد زمان توزیع کارت شرکت در آزمون و برگزاری آزمون گفت: کارت شرکت در جلسه آزمون از روز سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه توزیع می‌شود و آزمون نیز روز جمعه ۱۴ اسفندماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری آزمون نتیجه به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه سنجش علمی شامل نمرات خام، تراز و نمره کل دهه سوم فروردین ۹۴ در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان ضرورت دارد براساس محتویات و اطلاع از رشته‌های تحصیلی برای بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی، مصاحبه و آزمون تخصصی به دانشگاه‌های ذی‌ربط مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *