رئیس دانشگاه تهران با اشاره به توسعه پردیس بین الملل کیش اعلام کرد: دانشگاه برنامه ای برای راه اندازی شعبه بین المللی ندارد.

محمود نیلی احمد آبادی در گفتگو با خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از مهر گفت: راه اندازی شعبه در خارج از کشور در حال حاضر در دستور کاری ما قرار ندارد.

وی ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد که ما در حال حاضر باید بیشتر در داخل کشور فعالیت کنیم و بتوانیم دانشجویان علاقمند به تحصیل در ایران را از خارج کشور جذب کنیم که با فرهنگ ایران آشنا شده و از امکانات ایران استفاده کنند، تا اینکه ما توان خود را در خارج از کشور صرف کنیم.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران هرکجا که بخواهد شعبه راه اندازی کند، باید استانداردهای دانشگاه تهران را رعایت کند، استاندارد دانشگاه تهران نیز یعنی زیرساخت مناسب و اساتید با کیفیت که اجرای تمام این استانداردها در خارج از کشور زمان بر و هزینه بر است.

وی افزود: بنابراین سیاست توسعه پردیس بین المللی کیش و جذب دانشجویان خارجی مناسب در داخل کشور، و همچنین راه اندازی دوره های مشترک بیشتر برای دانشگاه تهران هدف است تا اینکه بخواهیم شعبه بین المللی راه اندازی کنیم.