جذب ۱۱هزار عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد

جذب ۱۱هزار عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد گفت: تاپایان خرداد سال۱۳۹۵، یازده هزار عضو هیئت علمی دیگر جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در جلسه ۷۵ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به تحصیل بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار دانشجو در نزدیک ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، وجود ۷۷ مرکز رشد و ۶۸۵ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه را نمونه اهتمام این دانشگاه به اقتصاد دانش بنیان دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، طرح های دیگری مانند ساماندهی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، اصلاح ساختار هیئت علمی دانشگاه آزاد و جهت دهی به سمت جذب اعضای هیئت علمی جدید و تبدیل وضعیت از مربی به استادیار، استادیار به دانشیار و دانشیار به استاد را از جمله دیگر اقدامات مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد از تولید علم کشورمان به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد و توسعه کیفی این دانشگاه اولویت اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های ما است.

وی با اشاره به ۳۱ برش استانی در سند آمایش استانی دانشگاه آزاد،ایجاد رشته‌های نو و جدید، با در نظرگرفتن نیازها و شرایط محیطی و اقلیمی و توانایی های هر استان با لحاظ کردن نظرات نخبگان آن استان را از اهم خصوصیات این سند برشمرد.

رییس دانشگاه آزاد، با اشاره به وجود یک عضو هیئت علمی به ازای هر ۴۷ دانشجوی دانشگاه آزاد که در پایان برنامه ششم به یک به ۳۷ و در افق چشم انداز به یک به ۲۷ خواهد رسید، تاکید کرد: در سند آمایش سرزمین دانشگاه آزاد، تحول رویکرد جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، تقلیل دوره جذب از یک سال و نیم به ۴ ماه از دستاورهای دیگر این دانشگاه برشمرده شده است.

دکتر میرزاده در ادامه این گزارش گفت: حدود ۲۰ درصد از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده از طریق شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی و تبدیل به احسن اموال دانشگاه و فعالیت های آموزشی کوتاه مدت تامین خواهد شد و به سمت کاهش نقش شهریه در بودجه دانشگاه آزاد پیش می رویم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هر ماه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق به حدود یکصد هزار نفر پرداخت می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۰ درصد رشد خواهد داشت.

پس از ارائه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و بحث و بررسی اعضا، مقرر شدتا کمیته‌ای شامل نمایندگان وزارتین علوم وبهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، روسای کمیسیون های علوم و بهداشت مجلس شورای اسلامی با مسئولیت ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ظرف مدت یک ماه طرح آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی و جمع بندی کند

در ابتدای این جلسه و درادامه بررسی موضوع آمایش آموزش عالی نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه تهیه شده در این وزارتخانه پیرامون موضوع وضعیت نیروی انسانی در بخش صنعت، معدن و تجارت را تشریح کرد.

در این گزارش پس از تشریح وضعیت فعلی اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت و الزامات منطقه‌ای و بین المللی و تحولات بازار کار جهانی با اشاره به هدفگذاری به منظور نیل به رشد اقتصادی ۸ درصدی، ایجاد اشتغال برای ۸۵ هزار نفر در هر سال جزو اصلی ترین لوازم تحقق این رشد برشمرده شده است.

پس از ارائه این گزارش، دکترمخبر دزفولی گفت: باید بخش صنعت نقش خود را در تولید علم و فناوری در کشور را باز آفرینی کند.

دستور بعدی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، ارائه طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی بود که توسط دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این جلسه، بررسی، سند توسعه جامع دریایی کشور که از جلسه قبل آغاز شده بود ادامه یافت و بخش های دیگری از این سند به تصویب رسید، که در این بخش از اهم مواردی که مورد تاکید اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار گرفت، توجه به توسعه مناطق ساحلی و پیوست فرهنگی فعالیت های دریایی بود.

پس از بحث و بررسی اعضا، بخش دیگری از سند جامع توسعه دریایی کشور به تصویب رسید و بررسی بقیه سند مذکور به جلسه آینده موکول شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *