افزایش ظرفیت برای بورسیه دانشجویان به خارج وجود ندارد

افزایش ظرفیت برای بورسیه دانشجویان به خارج وجود ندارد

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: پیش بینی ما این است که افزایش ظرفیت برای بورسیه دانشجویان به خارج وجود نداشته باشد.

مجتبی صدیقی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ‌ما به دانشگاه‌ها اعلام کردیم که نیازهای خود را برای بورسیه دانشجویان مشخص کنند، البته پیش بینی ما این است که ظرفیت بعدی ما در بورسیه دانشجویان به خارج از کشور مثل قبل باشد، چون نیازی برای افزایش ظرفیت بورسیه نداریم.

وی اضافه کرد: البته در رشته هایی که تربیت دانشجو در داخل کشور با کمبودهایی مواجه باشد در مقاطع دکتری، بورسیه در چارچوب اولویت های نقشه علمی کشور محقق می شود.

صدیقی گفت: هم اکنون تقریبا بسیاری از دانشگاه ها نیازهای خود را اعلام کرده اند و اداره کل بورس هم آن‌ها را بررسی کرده است که مجموعا در جلسه آینده شورای بورس به جمع بندی می رسد.

وی در ادامه افزود: بعد از مشخص شدن سهمیه های بورسیه از سوی دانشگاه ها، بورسیه ها به سازمان سنجش اعلام می شود و دانشجویان بر اساس انتخابی که انجام دادند به دانشگاه انتخابی خود برای مصاحبه مراجعه و سپس نتایج مصاحبه را دانشگاه‌ها به وزارت علوم اعلام می‌کنند.

صدیقی با اشاره به اینکه بیشترین بورسیه ها مربوط به اعزام های کوتاه مدت مقطع دکتری است گفت: با تصمصم شورای مرکزی بورس، ظرفیت بورسیه های مربوط به اعزام های کوتاه مدت مقطع دکتری بیشتر از سال گذشته بوده است و سال آینده نیز ظرفیت آن متناسب با بودجه مصوب ما که اول سال اعلام می کنند، بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *