رییس مرکز آموزش و سنجش پزشکی اظهار کرد: ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه آزمون های جایابی برای رشته های دندانپزشکی و داروسازی برگزار می شود.

محمدحسین پورکاظمی رییس مرکز آموزش و سنجش پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به برگزاری آزمون هایی برای محک دانشجویان فارغ التحصیل خارج ازکشور در رشته های دندانپزشکی و داروسازی، بیان داشت: ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۱۴ مرداد ۹۵ آزمونهای جایابی و ملی برای رشته های دندانپزشکی و هم چنین آزمون های ارتقاء و ارزشیابی برای رشته های داروسازی برگزار می شود.

وی از ثبت نام ۶۳۰ داوطلب برای شرکت در این آزمون ها خبر داد و افزود: ۱۳۸ داوطلب آزمون جایابی رشته دندانپزشکی پس از اعلام نتایج جایابی شده و در سال تعیین مشغول به ادامه تحصیل و گذراندن واحد های تکمیلی می شوند.

رییس مرکز آموزش و سنجش پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: پس از اعلام نتایج آزمون ملی برای رشته دندانپزشکی، از ۲۴۷ داوطلب تعدادی با کسب حد نصاب نمره قبول و بقیه افراد رد می شوند.

وی آزمون های ارزشیابی و ارتقاء را مختص رشته های داروسازی خواند و عنوان کرد: آزمون ارزشیابی با بررسی وضعیت ۱۳۳ داوطلب، بنا به نمره کسب شده داوطلب موظف به گذراندن یک سری واحد تکمیلی برای دریافت مدرک می شود.

پورکاظمی با بیان اینکه در کشور با توجه به نبود مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته داروسازی، آزمون ارتقا برای ارجاع فارغ التحصیلان داروسازی در کشورهای دیگر به مقطع دکتری برگزار می شود، تصریح کرد: افرادی که از بین ۱۱۲ داوطلب آزمون ارزشیابی موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شوند، برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه ها معرفی می شوند.

وی یادآور شد: کارت ورود به آزمون این دو رشته از فردا سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.