80 درصد منابع مالی جهاد دانشگاهی از قراردادهای پژوهشی تامین می شود

به گزارش خبرنگار  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، سید حمید رضا طیبی صبح سه شنبه در جلسه انعقاد قرارداد همکاری نیروی دریایی ارتش با پارک علم و فناوری البرز که با حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش رگزار شد، ضمن ارائه اطلاعات کلی از جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال 1359 در راستای توسعه فرهنگی، علمی، فناوری و تخصصی برای توسعه و پیشرفت کشور تاسیس شد.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه 7 هزار و 514 پرسنل در این نهاد فعال هستند که 677 نفر هیئت علمی هستند، افزود: 12 واحد جهاد دانشگاهی در تهران و دانشگاه های پایتخت واقع شده و در 30 استان کشور دارای واحد هستیم.
وی بیان کرد: 35 پژوهشکده، 3 پژوهشگاه و 9 پژوهشکده در قالب 3 پژوهشگاه از جمله پژوهشکده و پژوهشگاه های جهاد دانشگاهی محسوب می شود، در حال حاضر نیز 2 پارک علم و فناوری و 21 مرکز رشد از زیرمجموعه های جهاد دانشگاهی است.
طیبی به فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و خبرگزاری دانشجویان ایران، خبرگزاری قرآن ایران، خبرگزاری علم و فرهنگ، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی را از جمله این فعالیت ها بر شمرد.
وی افزود: تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با ماموریت مشارکت و ایجاد زمینه های مناسب برای اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان جهاد دانشگاهی از جمله ماموریت ها و چشم اندازهای اصلی جهاد دانشگاهی محسوب می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی به مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در 4 زمینه مختلف اشاره کرد و گفت: اقدامات ارزنده ای در این راستا انجام شده است.
وی ضمن تشریح فعالیت های مهمی که جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف مهندسی انجام داده، بیان کرد: در حوزه صنایع نظامی، سیستم های الکتریکی، شیمی و پتروشیمی، ساخت دکل های حفاری و فعالیت های مربوط به برق آنها، فرآوری مواد فلزی، سرامیک های صنعتی و دیرگدازها، محیط زیست، اپتیک مخابرات، فناوری اطلاعات، میکرو الکترونیک، منسوجات و زمین شناسی جهاد دانشگاهی فعالیت های بسیار مهم و ارزشمندی انجام داده است.
رئیس جهاد دانشگاهی در پایان به فعالیت های جهاد در حوزه پزشکی و سلامت، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم انسانی و اجتماعی اشاره کرد و به تشریح این اقدامات پرداخت.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *