معرفی پر طرفدارترین دانشگاه آلمان

آلمان یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای دانشجویان خارجی است. در میان کشورهایی که زبان اصلی‌شان انگلیسی نیست، آلمان محبوب‌ترین کشور برای تحصیلات آکادمیک است.

 

 

349451_445

 

 

رتبه دهم: دانشگاه شهر کلن

دانشگاه شهر کلن رتبه دهم را در میان دانشگاه‌های محبوب آلمان به دست آورده است. مردم خون‌گرم این شهر و نزدیکی آن به کلان‌شهرهای بزرگ اروپا چون آمستردام، بروکسل و پاریس، این شهر دانشگاهی را از محبوبیت زیادی برخوردار کرده است.

رتبه نهم: دانشگاه گوته در شهر فرانکفورت

نام این دانشگاه برگرفته شده از نام شاعر نامدار این کشور ولفگانگ فون گوته است. فرانکفورت شهری است با تنوع فرهنگ‌های مختلف و آسمان‌خراش‌های بسیار. همین امر سبب شده که به آن منهتن آلمان بگویند. مرکز بسیاری از مراکز مالی و بانک‌های بزرگ در فرانکفورت است.

رتبه هشتم: دانشگاه دویسبورگ-اسن

دانشگاه دویسبورگ-اسن با ۳۷ هزار دانشجو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آلمان است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۳ میلادی از همکاری دانشگاه‌های دو شهر دویسبورگ و اسن به وجود آمد. دانشگاه دویسبورگ-اسن در منطقه «روهر» آلمان قرار دارد که از نظر جمعیتی یکی از متراکم‌ترین مناطق آلمان است.

رتبه هفتم: دانشگاه شهر هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ که در سال ۱۳۶۴ میلادی تاسیس شده قدیمی‌ترین دانشگاه‌ آلمان است. قدمت این مرکز آموزش عالی، دانشگاه هایدلبرگ را نزد دانشجویان خارجی بسیار پراهمیت کرده است. این در حالی است که شهر هایدلبرگ بافت قدیمی بسیار زیبایی دارد که گردشگران آلمانی نیز با علاقه به آن سر می‌زنند.

رتبه ششم: دانشگاه هومبولت شهر برلین

دانشگاه هومبولت در شهر برلین نیز از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان است. این دانشگاه فارغ‌التحصیل‌های بنامی داشته چون اتو فون بیسمارک، هاینریش هاینه و رابرت کوخ. دانشگاه هومبولت شهر برلین در دوران جدایی دو بخش آلمان، در بخش شرقی شهر قرار داشت.

رتبه پنجم: دانشگاه فنی شهر برلین

پایتخت آلمان تنها جاذبه‌های گردشگری ندارد. دانشجویان خارجی نیز به این شهر علاقه‌مند هستند. دانشگاه فنی شهر برلین نه تنها از بهترین دانشگاه‌های فنی است، بلکه در شهری قرار دارد که به نسبت دیگر کلان‌شهرهای اروپایی، هزینه زندگی کمتر است.

رتبه چهارم: دانشگاه فنی شهر آخن

شهر آخن آلمان در مرز دو کشور بلژیک و هلند قرار دارد. دانشگاه فنی شهر آخن بزرگ‌ترین دانشگاه فنی آلمان است و برنامه‌های علمی خود را با شعار «فکر به آینده» در بخش‌های نظری و عملی همساز می‌کند.

رتبه سوم: دانشگاه فنی شهر مونیخ

شهر مونیخ آلمان در ایالت بایرن دو دانشگاه فنی بسیار معتبر دارد. یکی از آنها دانشگاه فنی شهر مونیخ است. در سال تحصیلی ۲۰۱۳ از هر پنج دانشجوی این دانشگاه یکی خارجی بوده است.

رتبه دوم: دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان شهر مونیخ

دانشگاه معتبر دوم شهر مونیخ دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان نام دارد. دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان شهر مونیخ یکی از دانشگاه‌های بسیار قدیمی آلمان است. از دانشجویان پیشین این دانشگاه تا کنون ۳۴ نفر جایزه نوبل دریافت کرده‌اند. هماهنگی این دانشگاه در کنار جاذبه‌های دیدنی شهر مونیخ دانشجویان خارجی را به سوی این دانشگاه می‌کشد.

رتبه اول: دانشگاه آزاد شهر برلین

دانشگاه آزاد شهر برلین در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد. این دانشگاه در دوران جدایی دو بخش آلمان در بخش غربی قرار داشت و به همین جهت نام دانشگاه آزاد برلین را بر خود دارد. این دانشگاه یکی از ۱۱ دانشگاه برتر آلمان شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *