افزایش ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به خارج

افزایش ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به خارج
رییس سازمان امور دانشجویان از افزایش ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور از سال آینده خبر داد.

صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولویت وزارت علوم اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور برای دوره‌های کوتاه مدت است که برنامه داریم ظرفیت این اعزام‌ها را در سال آینده افزایش دهیم. افزایش ظرفیت دانشجویان به دوره‌های کوتاه‌مدت خارج از کشور متناسب با میزان بودجه است.
وی ادامه داد: با توجه به این که وزارت علوم برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت بورس خارج از کشور ندارد، بنابراین میزان ظرفیت بورس خارج از کشور سال آینده مانند امسال است.
صدیقی عنوان کرد: از دانشگاه‌ها درخواست کردیم نیازهای خود را برای بورس خارج از کشور در رشته‌های خاص و متناسب با چارچوب نقشه جامع علمی کشور به این سازمان ارائه کنند که تاکنون بسیاری از دانشگاه‌ها نیازهایشان را اعلام کرده‌اند. بورس خارج از کشور در رشته‌های خاص و متناسب با چارچوب نقشه جامع علمی کشور به این سازمان ارائه کنند که تاکنون بسیاری از دانشگاه‌ها نیازهایشان را اعلام کرده‌اند. در واقع نیاز دانشگاه‌ها برای بورس در شورای مرکزی بورس بررسی و از این طریق سهمیه‌ها مشخص می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سهمیه‌های تعیین شده به سازمان سنجش اعلام می‌شود تا در دفترچه راهنمای پذیرش دوره دکتری اعمال شود. پس از پذیرش اولیه دانشجویان به دانشگاه‌های محل قبولی برای انجام مصاحبه معرفی می‌شوند و نتایج به وزارت علوم برای بررسی ارسال و در نهایت پذیرفته‌شدگان نهایی معرفی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *