معاون وزیرعلوم: برحرکت درمسیر انقلاب و رعایت خطوط قرمز تاکید داریم

به گزارش روز شنبه  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، ضیاء هاشمی در نشست معاونان فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور افزود: افرادی از تریبون های رسمی و رسانه ای می خواهند بگویند مدیران دانشگاهها از مسیر انقلاب دور شده اند ولی ما با اعتماد به نفس در مسیر اصول انقلاب حرکت می کنیم.
وی تصریح کرد: اگر ما از کرسی های آزاداندیشی و جلب مشارکت حداکثری دانشجویان صحبت می کنیم اینها اصول نظام اند و ما با افرادی که اصل نظام را نشانه بگیرند مقابله می کنیم.
وی افزود: نشست 5 ساعته رهبر معظم انقلاب با دانشجویان در ماه رمضان نشان اهمیت بالای دانشگاه نزد ایشان است. کمتر سراغ داریم چنین دیدار طولانی با مجموعه های دیگری برگزار شده باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه طی دو سال و نیم اخیر شاهد فضای پرشور و آرام در دانشگاه ها هستیم، اظهار کرد: وجود این فضا حتی از سوی منتقدان نیز اذعان می شود.
هاشمی گفت: مسیر خود را با تعامل با انجمن ها، تشکل ها و کانون ها با اتکا به قانون و رهنمودهای مقام معظم رهبری طی می کنیم. سال آینده سال پرکاری در حوزه فرهنگی برای وزارت علوم است زیرا امسال سال آخر دوره اول دولت یازدهم و زمان تکمیل برنامه هایی است که از قبل شروع شده است.

** همکاری معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاهها در سطح خوبی است
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برخی از فعالیت معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها به صورت مشترک است که در این زمینه همکاری معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاهها در سطح خوبی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی صدیقی وظیفه سازمان امور دانشجویان را تامین نیازهای رفاهی دانشجویان اعلام کرد و گفت: در زمینه دفاتر مشاوره روان شناسی،تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی ،کمیته های انضباطی و امور دانشجویان شاهد و ایثارگر با حوزه معاونت فرهنگی همکاری و هماهنگی داریم.
وی در توضیح فعالیت های سازمان امور دانشجویان گفت: در تشویق دانشجویان به انجام سنت حسنه ازدواج، در سال گذشته وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل دو برابر شد و ساخت خوابگاههای وی‍ژه دانشجویان متاهل در دستور کار وزارت علوم و دانشگاهها قرار دارد.
صدیقی افزود: با توجه به سطح بندی خوابگاههای دانشجویی در پنج سطح، سازمان امور دانشجویان در نظر دارد با تجهیز و نوسازی خوابگاهها ، خوابگاههای سطح پنج را به سطح چهار ارتقا دهد و بهبود وضعیت غذاخوری ها و فضاهای ورزشی دانشگاهها نیز در دستور کار است.
وی با بیان اینکه درخواست های صنفی دانشجویان امری طبیعی به شمار می رود، گفت: فضای مناسب برای بیان این موضوعات شوراهای صنفی هستند که آیین نامه این شوراها بازنگری شده و بر اساس آن بازنگری، قانونمندتر عمل خواهد شد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *