مهلت دریافت کارت شرکت در کنکور 95 تا پایان روز چهارشنبه 23 تیرماه

زمان اعلام نتایج کنکور سال ۹۵ فردا مشخص می‌شود و داوطلبان پس از اعلام نتایج باید برای انتخاب رشته اقدام کنند، برگزیدگان کنکور سال قبل بر توجه به علاقه در انتخاب رشته تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری فارس، چهل و ششمین کنکور سراسری در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه امسال در ۳۶۹ شهرستان و بخش مختلف و ۴۶۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۲۵ تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجه در بعدازظهر جمعه ۲۵ تیرماه با یکدیگر رقابت کردند.

تمام داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند برای انتخاب کد رشته محل‌‌های تحصیلی دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه) نیمه حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌ فرهنگیان بر حسب مورد با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۹۵ از سایت سازمان و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مذکور و اطلاعیه‌های منتشره سازمان سنجش آموزش کشور در نیمه دوم مردادماه با رعایت تمام ضوابط و شرایط اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل از میان کدرشته محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

انتخاب رشته برای بسیاری از داوطلبان مرحله‌ای سخت در کنکور است چرا که نمی‌دانند بر چه مبنایی رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

برگزیدگان کنکور سال ۹۴ به داوطلبان توصیه کردند که علاقه خود را در انتخاب رشته به عنوان مهم‌ترین ملاک درنظر بگیرند.

* برگزیده علوم انسانی: موفقیت در بازار کار را در نظر بگیرید

سید ابوالفضل مشیری رتبه سوم کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم انسانی گفت: در حال حاضر در رشته حقوق دانشگاه تهران تحصیل می‌کنم و پس از تحصیل در این رشته، علاقه‌ام به رشته حقوق حتی از گذشته هم بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مبنای انتخاب رشته علاقه است، گفت: البته توصیه می‌کنم داوطلبان اگر در رشته‌ای علاقه کمتری دارند ولی موقعیت آن رشته از نظر شغلی بهتر است ترکیبی از علاقه و موفقیت در بازار کار را در نظر بگیرند.

* برگزیده علوم تجربی: مبنای انتخاب رشته علاقه است

سارا همتی رتبه اول کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم تجربی گفت: در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیل می‌کنم.

وی افزود: به دلیل علاقه شخصی رشته‌ام را انتخاب کردم و پیشنهاد می‌دهم داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته به علاقه خود توجه کنند.

* برگزیده علوم ریاضی: برای انتخاب رشته با افراد آگاه مشورت کنید

پژمان شهبازی دستجرده رتبه اول کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم ریاضی و فنی گفت: در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می کنم.

وی افزود: سال گذشته تا حدودی برای انتخاب شهر تردید داشتم که شهر خودم را انتخاب کنم یا در دانشگاه شریف تهران تحصیل کنم و هنوز هم این تردید برطرف نشده است، ولی به کنکوری‌ها پیشنهاد می‌دهم که با افراد آگاه برای انتخاب رشته مشورت کنند.

* برگزیده علوم تجربی: داوطلبان با علاقه انتخاب رشته کنند

کیانا تدبیر واجارگاه رتبه دوم کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم تجربی گفت: در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیل می‌کنم و براساس علاقه شخصی رشته‌ام را انتخاب کردم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برای تحصیل علاقه به رشته بسیار مهم است پیشنهاد می‌دهم افراد با علاقه خود انتخاب رشته کنند.

* برگزیده علوم انسانی: ملاک‌های مختلفی برای انتخاب رشته وجود دارد

سیدابوالفضل میر رضی رتبه دوم کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم انسانی گفت: در رشته روانشناسی دانشگاه تهران تحصیل می‌کنم و رشته و دانشگاهم را خودم انتخاب کردم.

وی اظهار داشت: به افرادی که می‌خواهند انتخاب رشته کنند توصیه می‌کنم ملاک‌های مختلف مانند ویژگی‌های شخصیتی استعداد و اهداف بلند مدت خود را در نظر بگیرند.

باید واقعیات شغل‌ها و رشته‌ها توجه شود تا براساس بازار کار هر شغل در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

* برگزیده علوم ریاضی: با کسب اطلاع از رشته‌های مختلف به آگاهی برسید

وحید بالازاده مرشت رتبه سوم کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم ریاضی و فنی گفت: در رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کنم و از رشته و دانشگاهی که انتخاب کرده‌ام راضی هستم.

وی افزود: به کسانی که حق انتخاب دارند و رتبه خوبی کسب کرده‌اند پیشنهاد می‌دهم علاقه به رشته را مهم بدانند و با علاقه، انتخاب رشته کنند ولی علاقه پس از آگاهی بدست می‌آید و باید با آگاهی از رشته‌ها بتوانند به علاقه دست یابند.