امکان اصلاح انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی تا 21 مرداد ماه

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: اطلاعیه سازمان سنجش درباره کد رشته محل های جدید و انتخاب رشته های تحصیلی کاردانی به کارشناسی اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش امروز(دوشنبه) منتشر می شود.
وی گفت: تعداد 102 هزار و 818 داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد 41 هزار و 538 نفر زن و 61 هزار و 280 نفر مرد هستند که آزمون رشته های با آزمون در صبح جمعه 22 مرداد در 73 شهرستان برگزار می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تمام داوطلبان که نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اعم از رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون اقدام کرده اند پس از مطالعه اطلاعیه های سازمان سنجش که روز گذشته (یکشنبه) منتشر شده تا روز پنحشنبه 21 مرداد ماه فرصت دارند نسبت به ویرایش رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: از تعداد 102 هزار و 818 داوطلب ثبت نام کننده تعداد 13 هزار و 237 نفر در رشته های بدون آزمون داوطلب شده اند و تعداد 89 هزار و 581 نفر نیز در رشته های با آزمون شرکت می کنند.
توکلی یادآور شد: 236 هزار و 751 نفر در این دوره ها پذیرفته می شوند که از این میزان تعداد 67 هزار و 515 نفر در رشته های بدون آزمون و تعداد 169 هزار و 236 نفر در رشته های با آزمون پذیرفته می شوند.

** انتشار اصلاحات دفترچه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: اصلاحات جدید دفترچه انتخاب رشته در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی منتشر شد.
توکلی اظهار داشت: با توجه کدرشته های جدید اعلام شده برای پذیرش در دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کرده اند می توانند تا پایان روز پنجشنبه 21 مرداد ماه نسبت به اصلاح فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.
وی گفت: برای شرکت در دوره های آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی برای رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون 219 هزار و 636 داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 89 هزار 516 نفر زن و 130 هزار و 120 نفر مرد هستند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی در صبح جمعه 22 مرداد ماه در 173 شهرستان برگزار می شود.
وی یادآور شد: از تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره از دوره کاردانی، تعداد 48 هزار و 145 داوطلب متقاضی یکی از رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و تعداد 171 هزار و 491 نفر داوطلب متقاضی یکی از رشته های با آزمون هستند.
وی درباره میزان ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کاردانی نظام جدید گفت: 294 هزار و 839 نفر در این دوره پذیرفته می شوند که ظرفیت پذیرش در رشته های بدون آزمون 107 هزار و 589 نفر و در رشته های با آزمون 187 هزار و 250 نفر است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *