امکان تحصیل رایگان در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) محقق شد

مجتبی بهنام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا افزود: این طرح به دستور تولیت آستان قدس رضوی و در راستای تحقق منشور هفتگانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به مستضعفان و خانواده های کم برخوردار اجرا شده است.
وی ادامه داد: طرح بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان مستعد دارای معدل کتبی دیپلم بالای 17 و 18 اجرا می شود که مشمول دو گروه دانش آموزان مستعد و ممتاز کم برخوردار و دانش آموزان ممتاز عادی است.
معاون دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: برای دانش آموزان دارای معدل کتبی دیپلم بالای 19 و کم برخوردار در این چارچوب تحصیل رایگان می باشد و علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی ماهیانه یک میلیون و 500 هزار ریال به آنان خوابگاه دانشجویی و استفاده از سلف سرویس نیز رایگان است.
وی افزود: برای دانش آموزان کم برخوردار دارای معدل کتبی دیپلم بین 18 تا 19 نیز تحصیل، خوابگاه دانشجویی و استفاده از سلف سرویس رایگان خواهد بود و برای دانش آموزان کم برخوردار دارای معدل 17 تا 18 هم 70 درصد هزینه تحصیل و سلف سرویس دانشگاه رایگان است.
بهنام ادامه داد: همچنین دانش آموزان ممتاز عادی اگر معدل کتبی دیپلمشان بالای 19 باشد از همه مزایا برخوردارند و اگر معدل کتبی دیپلم آنان بین 18 و 19 باشد 50 درصد کل هزینه های تحصیل تخفیف داده می شود.
وی گفت: گنجایش پذیرش دانش آموزان ممتاز کم برخوردار دارای معدل بالای 17 در سال تحصیلی 95 – 96 دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) 250 نفر و برای دانش آموزان ممتاز عادی دارای معدل بالای 18 تعداد 150 نفر است.
معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) افزود: همچنین اگر معدل کتبی دانش آموزان ممتاز هنگام تحصیل در این دانشگاه طی دو ترم متوالی در رشته های علوم انسانی کمتر از 17 و در رشته های مهندسی کمتر از 16 شود یک ترم به آنان فرصت جبران داده می شود تا بتوانند نمرات را جبران کنند و جواز ادامه تحصیل را مجددا به دست آورند.
شش هزار دانشجوی دختر و پسر در 16 رشته کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی بین المللی امام رضا(ع) وابسته آستان قدس رضوی در مشهد تحصیل می کنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *