همکاری علمی و فناوری ایران و سنگال گسترش می یابد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، حسین سالار آملی در دیدار با رئیس دانشگاه شیخ آنتادیوپ سنگال بر توسعه همکاری های ایران و سنگال در حوزه های تبادل استاد و دانشجو، دوره های کوتاه مدت آموزشی، اعطای فرصت های مطالعاتی و حمایت از افزایش کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های سنگال تاکید کرد.
وی گفت: افزایش کیفیت دانشگاه ها و دانشجویان ایرانی سبب شده تا این دانشجویان در زمینه های علمی و تحقیقاتی درخشان حاضر شوند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: تبادل استادان و اعضای هیات علمی، اعزام دانشجویان سنگالی برای تحصیل در ایران، دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت، تبادل فرصت های مطالعاتی 6 و 9 ماهه، توسعه کرسی های زبان فارسی، گسترش همکاری در زمینه های خاورمیانه شناسی، اسلام شناسی و ایران شناسی، حوزه هایی هستند که می توانند به توسعه همکاری های دانشگاهی میان دو کشور کمک کنند.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای اعطای بورس بیشتر و همکاری با سنگال و دانشگاه شیخ آنتادیوپ در این زمینه ها اعلام می کند.
پروفسور ابراهیما چیوب رئیس دانشگاه شیخ آنتادیوپ نیز با ابراز خرسندی از اولین سفر خود به ایران گفت: خواهان همکاری با دانشگاه های ایران هستیم زیرا مشکلات و مسائل مشترک داریم، از این رو بهتر است همکاری های را افزایش دهیم.
وی اظهار داشت: علاقه مند به همکاری با ایران در حوزه های کشاورزی، مهندسی، پزشکی، علم و فناوری، ریاضی و آموزش های کوتاه مدت هستیم.
رئیس دانشگاه شیخ آنتادیوپ با اشاره به 11 دانشجوی سنگالی که در رشته زبان و ادبیات فارسی فارغ التحصیل شده اند، گفت: افزایش تعداد استادان ایرانی در سنگال به معنای افزایش تعداد سفرای ایرانی در سنگال است.
پروفسور ابراهیما چیوب رئیس دانشگاه شیخ آنتادیوپ که به همراه هیاتی سه نفره به ایران سفر کرده است، طی سه روز اقامت خود، از دانشگاه های شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی شهید بهشتی دیدار می کند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه های شهید بهشتی و صنعتی اصفهان نیز از دیگر برنامه های سفر وی به ایران است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *