رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: ۴۵۰ پرونده هیئت علمی فنی‌وحرفه‌ای در حال تطبیق و دریافت مهر تایید وزارت علوم هستند.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، دکترمسعود شفیعی چهارشنبه ۲۰ مردادماه در دومین همایش استانی و هشتمین سمینار از سلسله سمینارهای ارتباط صنعت با دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در استان همدان، با بیان اینکه این سمینارها مانند شمشیر دو لبه هستند که هم می‌تواند مفید باشند و هم مضر، اظهار کرد: باید سال آینده خروجی سمینار امروز را ببینیم.

دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای پاسخگوی نیازهای بازار و بیکاری است

وی با بیان اینکه معتقدیم دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای پاسخگوی نیازهای بازار و بیکاری است، تصریح کرد: امروزه افتخار این است که ۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند البته این موضوع نباید باعث خوشحالی شود چرا که امروز دو سال متوالی است دم از ورود ۷۰ درصدی دانشجویان به بازار کار می‌زنیم و هیچ پیشرفتی نکرده‌ایم.

شفیعی با اشاره اینکه باید تلاش شود حداقل تا پایان سال آمار دانشجویانی که وارد بازار کار شده اند را به ۷۲ درصد برسانیم، ادامه داد: یکی از معضلات جامعه ما مدرک‌گرایی است.

وی با بیان اینکه تربیت افراد تکنسین جزء برنامه‌های چهارم توسعه بود چرا که یک کشور درحال توسعه هستیم، عنوان کرد: با روند مدرک‌گرایی نمی‌توان تکنسین تربیت کرد.کشور کشور نیازمند دانشجوی آچار به دست است،تفکر پشت میزنشینی باید فراموش شود.

باید فلسفه تکنسین‌پروری را همگانی کنیم

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در ادامه با بیان اینکه با روند پیش‌رو به جایی نمی‌رسیم، ادامه داد: باید فلسفه تکنسین‌پروری را همگانی کنیم و اگر دیر بجنبیم این فلسفه به راحتی از بین خواهد رفت.باید به دنبال پرورش تکنسین‌های چهار ساله باشیم، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دنبال پیاده کردن و تلفیق سیستم آموزش فنی‌وحرفه‌ای آلمان و چین با کشور ایران است.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری و اشاره به موضوع «پنجه‌های کارآمد» افزود: کشور برای توسعه و پیشرفت نیاز به پنجه‌های کارآمد دارد.

شفیعی ادامه داد: طی این چند روز ۴۵۰ پرونده هیئت علمی فنی‌وحرفه‌ای در حال تطبیق و دریافت مهر وزارت علوم هستند و ۲۶ پرونده کارشناسی به هیئت علمی نیز در دست انجام است.

وی گفت: کارشناس‌ها و کارشناس‌های‌ارشد را بیشتر از دکترها دوست داریم چرا که دکترها دیگر حوصله پوشیدن روپوش و حضور در آزمایشگاه و سر و کله زدن با دانشجویان را ندارد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز شاهد خالی شدن صندلی‌های دانشگاه‌های بزرگ هستیم، گفت: افتخار ما این است که صندلی خالی نداریم اما باید مواzب باشیم ما نیز دچار این مشکل نشویم.

شفیعی تصریح کرد:مسئولان باید به دنبال تصوب قوانینی باشند که ارتقاء جایگاه‌ها، حقوق و مزایا منوط به مدرک نباشد.