دانشگاه زابل

zabooooool

دانشگاه زابل با دارا بودن 8 دانشکده، یک پژوهشگاه در قالب سه پژوهشکده و یک مرکز تحقیقات بیش از 10.000 نفر دانشجو، 110 رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع دکتری تخصصی، دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در دوره های روزانه و شبانه، 360 نفر عضو هیأت علمی تمام وقت، مجتمع عظیم 8000 هکتاری آموزشی– پژوهشی بقیه ا… الاعظم (عج) (چاه نیمه)، آزمایشگاههای مجهز و پیشرفته، سایت اینترنتی منحصر بفرد در بین دانشگاه های کشور، بدون شک یکی از مراکز مهم آموزش عالی در جنوب شرق کشور به حساب می آید.

یکی از مهمترین مسائلی که دانشگاه از بدو تأسیس تاکنون با آن روبرو بوده کمبود فضاهای فیزیکی بوده که فعالیت های دانشگاه را تحت تأثیر خود قرار داده است. در همین راستا و به منظور برطرف نمودن این مشکل، پروژه های عمرانی در پردیس جدید دانشگاه در مسیر جاده زابل – بنجار با خرید 29 هکتار زمین آغاز گردیده که برخی از این پروژه ها از جمله دبیرستانهای شبانه روزی وابسته به دانشگاه و خوابگاه های دبیرستانها مورد بهره برداری قرار گرفته اند. لازم به ذکر است درحال حاضر وسعت اراضی پردیس جدید دانشگاه به 134 هکتار رسیده است.

با توجه به افزایش تعداد دانشجویان و رشته های تحصیلی، روند فعالیت های عمرانی در پردیس جدید با مساعدت مسئولان محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی با سرعت بیشتری ادامه یافته است، بطوریکه در مهرماه سال 1387 شاهد افتتاح خوابگاههای دانشجویی، دانشکده علوم، دانشکده هنر، مسجد دانشگاه، سلف سرویس، مجموعه ورزشی شهید حسینی طباطبایی، موتورخانه ها و پست های برق، کلاسهای آموزشی، استخر ورزشی، دانشکده کشاورزی، آزمایشگاه های مشترک و سالن ورزشهای باستانی بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *