دانشگاه ماساچوست

دانشگاIMG09304942ه ماساچوست در امهرست (به انگلیسی: University of Massachusetts Amherst) یکی از دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا است که در شهر امهرست در ایالت ماساچوست واقع است و به عنوان یک مجموعه تحقیقاتی با فعالیت خیلی بالا رده بندی می‌شود. این دانشگاه مادرِ مجموعه پنج دانشگاه ایالتی ماساچوست و بزرگترین آن‌ها محسوب می‌شود. چهار دانشگاه دیگر عبارتند از دانشگاه ماساچوست در بوستون، لُووال، دارموث و دانشکده پزشکی وُوستر که همراه با امهرست ۶۵۰۰۰ دانشجو دارند.

مجوعه دانشکده‌ها و ساختمان‌های دانشگاه ماساچوست در امهرست در گستره‌ای در حدود ۶۰۰ هکتار در شهر امهرست قرار دارد. زمین دانشگاه متعلق به دولت ایالتی ماساچوست می‌باشد. این دانشگاه بزگترین مجموعه دانشگاهی دولتی در ایالت‌های نیو انگلند آمریکا محسوب می‌شود.

ساختمان‌های متعددی با قدمت متفاوت در این دانشگاه وجود دارند که برخی از آن‌ها توسط معماران مشهور زمان خودشان طراحی شده‌اند. ساختمان ۲۶ طبقه کتابخانه دوبویی در مرکز دانشگاه که بلندترین کتابخانه در ایالات متحده است از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است. در حال حاضر چندین ساختمان و آزمایشگاه جدید در ضلع شرقی دانشگاه در حال ساخت می‌باشد. همچنین چندین خوابگاه جدید قرار است در اطراف دانشگاه ساخته شود.

برنامه بلندپروازانه‌ای برای توسعه ساختمان‌های این دانشگاه تهیه شده است و قرار است دویست هیات علمی جدید به این دانشگاه اضافه شوند.

در سال‌های اخیر نیروگاه قدیمی تر زغال سنگی این دانشگاه جای خود را به نیروگاه گازی ۱۰ مگاواتی جدیدی داده است که مجموعه تولید بخار برای گرمایش ساختمان‌های دانشگاه نیز در کنار آن ساخته شده است. این مجموعه راندمان بسیار بالایی دارد و جزو اولین نمونه‌ها در ایالات متحده می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *