مجوز قطعی20 رشته کارشناسی ارشد پیام نور صادر شد

به گزارش روز یکشنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود: این مجوز در گروه های مختلف علمی اعم از فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه اخذ شده است.
وی افزود: سایر تقاضاهای دانشگاه برای بررسی و صدور مجوز رشته نیز در دست پیگیری است.

** رشته توسعه روستایی در دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی شد
با مجوز وزارت علوم رشته توسعه روستایی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی شد.
شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در جلسه بیست و ششم تیرماه سال جاری موافقت قطعی خود را اعلام کرد.
پذیرش دانشجو در دوره مذکور منوط به تامین شرایط علمی، آموزشی و اعتبارات مالی است.

**رشته های جغرافیا، روانشناسی و علوم تربیتی بدون گرایش شدند
سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص رشته های جغرافیا، روانشناسی و علوم تربیتی در آزمون سراسری سال 1395 اعلام کرد: انتخاب این رشته ها بدون گرایش است.
سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه به داوطلبان آزمون سراسری سال 1395 اعلام کرده است: با استناد به نامه شماره 2/101807 در تاریخ 18 مردادماه 95 معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داوطلبانی که هریک از کدرشته محل های مربوط به رشته های جغرافیا، روانشناسی و علوم تربیتی را انتخاب می کنند باید به چند نکته توجه کنند.
بر اساس اعلام وزارت علوم؛ دانشگاههای مجری دوره کارشناسی جغرافیا در صورت داشتن مجوز قبلی از شورای گسترش آموزش عالی می توانند بنا به تشخیص خودشان از میان قبول شدگان کنکور سراسری در رشته جغرافیا نسبت به توزیع آنها در گرایش های شش گانه اقدام کنند.
همچنین دانشگاههای مجری دوره کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی نیز مجازند پذیرفته شدگان را بنا به تشخیص خود به دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی تحصیل هدایت کنند.
نتایج اولیه کنکور سراسری 95 اعلام شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا 28 مردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

** موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو به خارج معرفی شدند
کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات اعزام دانشجو به خارج سازمان امور دانشجویان وزارت علوم طبق آخرین به روز رسانی، فهرست 79 موسسه لغو مجوز شده وعدم تمدید اعزام دانشجو را اعلام کرد.
این قبیل موسسات با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچگونه فعالیت درخصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد و غیره را نخواهند داشت.
بدیهی است تمام متقاضیان باید نسبت به اقدامات این موسسات دقت نظر کامل را داشته باشند؛ پس ازتاریخ لغو مجوز درصورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خویش، ضروری است از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.
براساس این گزارش از 79 موسسه مذکور 22 موسسه تا اطلاع ثانوی تعلیق هستند، 7 موسسه بنابر به درخواست شخصی، اعلام انصراف کرده و مجوز آنها لغو شده اند، 2 موسسه به دلیل فوت صاحب امتیاز، لغو مجوز شده اند و 48 موسسه لغو مجوز شده اند.
در صورتیکه این موسسات شرایط اعزام دانشجو به خارج را طبق قانون احراز کنند، می توانند مجددا نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
لازم به ذکر است دانشجویان قبل از اعزام و مراجعه به این موسسات برای اطلاع از وضعیت موسسات مجاز اعزام دانشجو و موسساتی که لغو مجوز شده اند، به سایت سازمان امور دانشجویان به بخش معاونت بورس و امور دانشجویان خارج به آدرس http://scholarship.saorg.ir/ مراجعه کرده و از وضعیت موسسات مذکور قبل از اقدام مطلع شوند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *