معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با مصوبه مجلس کنکور مرحله دکتری در یک مرحله و اسفند ماه برگزار می‌شود.
به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، مجتبی شریعتی‌نیاسر پیش از ظهر امروز در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد حذف کنکور اظهار کرد: نظر شخصی بنده این است که نباید در هر چیز مقطع تحصیلی کنکوری برگزار شود اما عملی شدن در هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست بلکه باید برای حذف کنکور اقداماتی انجام شده و زیرساخت‌هایی فراهم آید تا دانشجو بتواند در دانشگاهی که دلخواه اوست تحصیل کنند.

وی بیان کرد: ما همچنان مجبور هستیم تازمانی که رقابتی برای ورود به دانشگاه‌ها وجود دارد به این کنکور و برگزاری آن تن بدهیم و حذف کنکور زمانبر بوده و در این شرایط قابل عملیاتی شدن نیست.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایده‌آل این است که در هیچ مقطعی در کشور کنکور برگزار نشود ولی ایده‌آل شدن آن به هیچ وجه عملی نیست.

شریعتی‌نیاسر با بیان اینکه با مصوبه مجلس کنکور دکتری در یک مرحله و اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: ما سال ۹۴ برای متقاضیان دکتری به جای کنکور فراگیر کنکور تخصصی یا همان غربالگری را اجرا کردیم تا خود دانشگاه‌ها نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند و ما تنها پالایش و غربال گری اولیه را در این زمینه انجام دادیم اما مجلس به این رویه ایراد گرفته و ما برای سال آینده کنکور دکتری را باز به صورت یک مرحله برگزار خواهیم کرد تا در اسفند ماه این آزمون به شکل یکپارچه برگزار شود.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه مربوط به پذیرش دانشجو در قالب کنکور برای سال آینده به زودی اعلام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه مصوبه مجلس قانون بالا دست ما است ما آزمون یکپارچه دکتری را برگزار خواهیم کرد تا به ماموریت خودمان عمل کنیم.

اجرای نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو در کشور

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند تا نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو را انجام دهد که در قالب این طرح مصوب مجلس سعی ما بر این است تا پذیرش دانشجو از طریق کنکور و به شکل یکپارچه انجام شود.

شریعتی‌نیاسر عنوان کرد: در قالب نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو سعی می‌کنیم به سمت برگزاری آزمون‌های تخصصی برویم که در مقطع دکتری که آزمون آن اسفندماه و در یک مرحله انجام می‌شود از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: به زودی نحوه برگزاری آزمون و مراجعه به دروس تخصصی برای متقاضیان مقطع دکتری اعلام خواهد شد تا نسبت به ثبت نام و برگزاری آزمون اقدام کنند.