دانشگاه ازاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: پنج رشته پیراپزشکی مورد نیاز منطقه جنوب کرمان بزودی در این واحد دانشگاهی فعال می شود.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا مجید خزایی روز سه شنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران در جیرفت افزود: رشته های پرستاری، اتاق عمل، بهداشت دهان، بهداشت خانواده و عمومی از جمله رشته هایی هستند که بزودی فعال می شوند.
وی اظهار کرد: چهار مجله علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد واحد جیرفت فعال است و این نشان از ظرفیت بالای علمی این واحد دانشگاهی می باشد.
وی گفت: مرکز استان مجله علمی ندارد و باید از ظرفیت واحد جیرفت برای اعتلای علمی منطقه تلاش کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت افزود: این واحد دانشگاهی پیشرفت خوبی در زمینه توسعه رشته های مقطع کارشناسی ارشد داشته است.
وی بیان کرد: دو سال گذشته شاهد رشد دو برابری در این زمینه بوده ایم که از ۶۲ رشته، هم اکنون به ۱۰۷ رشته افزایش یافته است.
خزایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد جیرفت چهار رشته دکترا دارد گفت: وجود این رشته ها ظرفیت بسیار خوبی برای اعتلای منطقه می باشد و پیگیر افزایش رشته ها در این مقطع هستیم.
وی اظهار کرد: امتیاز دانشگاه آزاد واحد جیرفت براساس شاخص های سازمان مرکزی از ۶۱۷ به یکهزار و ۱۸۳ رسیده است لذا این رشد دو برابری نشان از عملکرد مطلوب این واحد دارد.
رئیس دانشگاه آزاد جیرفت گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان، ارتقای فعالیت های فرهنگی و توسعه رشته های مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد از برنامه های مدون این واحد دانشگاهی است.
وی به ساخت کتابخانه و آمفی تئاتر واحد جیرفت اشاره کرد و افزود: این بخش ها با زیربنای پنج هزار مترمربع با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تجهیز هستند.
خزایی با اشاره به سیاست های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد جیرفت با ساخت مسجد و حرم شهدای گمنام، دو طرح فرهنگی ماندگار در زمینه فعالیت های فرهنگی انجام داده است.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد واحد جیرفت ۱۰۰ عضو هیات علمی و ۲۳۰ کارمند دارد که در فضای ۷۰ هزار متر مربع فعالیت آموزشی انجام می دهد.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان هم در این نشست گفت: جنوب کرمان، شهر تاریخ و رسانه است لذا با استقرار خانه مطبوعات جنوب کرمان کمک خوبی به این منطقه می شود.
بختیار مجاز افزود: ۴۰ نشریه در جنوب کرمان فعال است که باید از این ظرفیت در جهت اعتلای منطقه بهره گرفت.