امکان کاهش شهریه کاردانی و کارشناسی رشته های بدون آزمون غیرپزشکی در صدوهفتادویکمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد تصویب شد.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، در صدوهفتاد ویکمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد طبق خواسته آزادگان، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در تبصره مربوط به بازنشستگی اساتید و اعضای هیات علمی، آزادگان و ایثارگران را از این تبصره استثنا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با اشاره به تقدیر آیت الله هاشمی رفسنجانی از قهرمانان رباتیک و فعالیت هایی که در ۳ سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، گفت: این تقدیر، مسئولیت ما را دوچندان می کند.

وی همچنین با اشاره به جلسات شورای دانشگاه استان های دانشگاه آزاد اسلامی که در سازمان مرکزی برگزار می شود، از معاونان و اعضای هیات رئیسه خواست نسبت به اجرای مطالبات واحدها از اشخاص حقیقی و حقوقی اهتمام جدی داشته باشند.

امکان کاهش شهریه کاردانی و کارشناسی رشته‌های بدون آزمون غیرپزشکی با مصوبه هیات امنای استانی

همچنین در ادامه، امکان کاهش شهریه کاردانی و کارشناسی رشته های بدون آزمون غیرپزشکی با مصوبه هیات امنای استانی به تصویب اعضای هیات رئیسه رسید. به این ترتیب در صورت تصویب هیات امنای هر استان، در برخی رشته های کاردانی و کارشناسی این امکان وجود دارد که شهریه ها نسبت به سال قبل افزایش نداشته باشد.

براساس این گزارش، روند کاهش واحدهای زیان‌ده در دانشگاه همچنان ادامه دارد و بر این اساس با توجه به صرفه جویی‌ها، استفاده بهینه از امکانات، کاهش هزینه‌های جاری، افزایش درآمدهای غیرشهریه ای و بهبود فرآیندها، این روند ادامه خواهد یافت.

دکتر میرزاده ضمن تشکر از تمامی معاونان، مدیران و همکاران مالی، برنامه ریزی و خزانه داری، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه پس انداز مردم است، از ایشان خواست با دقت، صداقت و امانتداری بیش از پیش به فعالیت های خود ادامه دهند.

مهندس نقی‌زاده نیز ضمن ارائه گزارشی از دفتر پیگیری های ویژه و سامانه ارتباط مستقیم با ریاست دانشگاه، کلیات طرح راهبردی تعالی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های اولویت‌دار نقشه جامع علمی کشور را مطرح کرد که کلیات آن به تصویب رسید و مقرر شد جهت جمع‌بندی نهایی در کمیسیون های تخصصی هیات رئیسه مطرح شود.

در ادامه، دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضمن ارائه گزارشی از کمیسیون شماره یک هیات رئیسه اظهار داشت: در مجموع ثبت نام برای واحدهای بین المللی دانشگاه، ٢/۵برابر رشد داشته که نشان از اقبال به دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه تحصیلات تکمیلی و در شبکه بین المللی دانشگاه است.

به گفته دکتر حسین زاده لطفی، در این کمیسیون بخشنامه معادل سازی موظفی اساتید با فعالیت های فرهنگی، فعالیت در زمینه اقتصاد دانش بنیان، تدریس در کارگاه ها و دوره های توانمندسازی و نیز فعالیت های پژوهشی مطرح شد.

وی این امر را زمینه ساز تشویق استادان دانشگاه به حضور در فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و ارائه آموزش های کاربردی و اقتصاد دانش بنیان دانست و مورد تشویق قرار گرفت.

در ادامه، دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون شماره ۲ هیات رئیسه گفت: در این جلسه مقرر شد کارنامه سلامت، علاوه بر دانشجویان، برای کارمندان و اعضای هیات علمی نیز صادر شود.

همچنین با توجه به گزارش کمیسیون شماره ۲ و با توجه به تأکیدات ریاست هیات امنا و رئیس دانشگاه، با توجه به اینکه در قانون جامع ایثارگران درخصوص جانبازان زیر ۲۵درصد موردی ذکر نشده، مقرر شد برای تجلیل از ایثارگران، برای دانشجویان جانباز ۱۰ تا ۲۴درصد و همسر و فرزندان آنها، مجوز یک ترم میهمانی صادر شود.

اعطای امتیازات جدید براساس قانون جامع ایثارگران

در ادامه این جلسه، اجرایی شدن اعطای امتیازات جدید براساس قانون جامع ایثارگران برای جانبازان، ایثارگران و آزادگان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به موجب این مصوبه، تخصیص ۲۵درصد از نیازهای استخدامی به ایثارگران، خانواده شاهد، جانبازان و آزادگان، معافیت مالیاتی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر شاهد، جانبازان و آزادگان، پرداخت مرخصی استحقاقی آزادگان شاغل در طول ایام اسارت پس از استعلام از ستاد کل آزادگان و ایثارگر ان از طریق اداره کل ایثارگران دانشگاه، جذب حداقل ۲۰درصد هیات علمی از بین جامعه ایثارگران و… در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امیری خزانه‌دار دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان گزارشی درخصوص صورت های مالی و تراز مالی سال ۱۳۹۴ ارائه کردند. براساس این گزارش، تراز مالی سال گذشته دانشگاه مثبت بوده است.