حداد عادل: تاسیس دانشگاه فرهنگیان توفیق بزرگ نظام است

غلامعلی حداد عادل روز چهارشنبه در حاشیه همایش آموزشی مسئولان و کارکنان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در پاسخ به خبرنگار  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا گفت: دانشگاه فرهنگیان در آغاز کار خود قرار دارد و به نظر من تاسیس دانشگاه فرهنگیان توفیقی بزرگ برای نظام بوده است.
وی که در جمع خبرنگاران و در مجتمع فرهنگی آدینه سخن می گفت، از مجلس شورای اسلامی و دولت و بویژه وزارت آموزش و پروش خواست تا توجهی به تامین احتیاج های این دانشگاه داشته باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نیاز به نیروی انسانی و اعتبارات از جمله احتیاج های این دانشگاه است و همه باید کمک کنیم تا اعتبارات ویژه ای برای این دانشگاه درنظر گرفته شود.
حداد عادل همچنین گفت: موضوع دانشگاه فرهنگیان در برنامه و بودجه یا در مجلس نباید مثل دانشگاه های موجود تلقی شود و این دانشگاه محتاج سرمایه گذاری خاص است، چون در مرحله تاسیس است.
وی تاکید کرد: نباید یک حکم کلی که برای بقیه دانشگاه ها در مسائلی مانند جذب استاد مطرح است برای این دانشگاه مطرح شود، بلکه باید برای این دانشگاه چند برابر امکانات فراهم شود و این شرط موفقیت دانشگاه است.
حداد عادل درباره حفظ روحیه انقلابی در دانشگاه فرهنگیان به ایرنا گفت: رئیس این دانشگاه باید دقت کند تا از نظر گزینش و توجه به کارهای فرهنگی، تربیتی و فوق برنامه، فضایی معنوی و تربیتی را در دانشگاه ایجاد کند.
وی بلاتکلیفی در تعیین رئیس این دانشگاه را زیبنده ندانست اما این مساله را مانعی برای جذب استاد ندانست.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *