مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ و ثبت کد رشته محل های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه – سی و یکم مردادماه – تمدید شده است.

حسین توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا با اشاره به اینکه مدت مذکور به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: با توجه به مفاد اطلاعیه منتشره آن دسته از داوطلبانی که تمایل به ویرایش کد رشته محل های انتخابی قبلی داشته باشند می توانند حداکثر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه – سی و یکم مردادماه – نسبت به ویرایش کد رشته های انتخابی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تا ساعت هشت صبح امروز – بیست و هشتم مردادماه – تعداد ۱۸۱ هزار و ۳۲۹ داوطلب نسبت به انتخاب کد رشته محل های تحصیلی با آزمون و تعداد ۲۳ هزار و ۲۵۸داوطلب نسبت به انتخاب کد رشته محل های بدون آزمون (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) اقدام کرده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یاد آورشد: به تمامی داوطلبانی که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده اند توصیه می شود در مهلت تمدید شده و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه – سی و یکم مردادماه – نسبت به انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.
آزمون سراسری سال ۱۳۹۵، بیست و چهارم و بیست و پنجم تیر ماه برگزار شد و ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ نفر در آن حاضر بودند که همگی مجاز به انتخاب رشته شدند.
این افراد علاوه بر انتخاب رشته های مربوطه، می توانند کد رشته های بدون آزمون را نیز تعیین کنند.