دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به گسترش علوم مربوط به طب بازساختی و سلول‌های بنیادی در حوزه‌های مختلف، در پی راه‌اندازی موسسه مربوط به این علوم جهت ارائه محصولات جدید و تربیت نیروهای بیشتر است.

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، پیوندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح شنبه، ۳۰ مردادماه در مراسم افتتاح اولین مدرسه تابستانی دانشجویی سلول‌های بنیادی و طب باز ساختی در این دانشگاه با بیان اینکه توسعه علوم و فنون جدید و پیشرفته در ارائه کیفیت خدمات تاثیر بسزایی گذاشته است، اظهار کرد: اگر در آینده خود را به علوم نوین مجهز نکنیم، مسیر اصلی خود را در ارائه خدمت به مردم از دست می‌دهیم و در کاهش آلام مردم نمی‌توانیم تاثیری داشته باشیم.

وی افزود: همه افرادی که در نظام سلامت نقشی را ایفا می‌کنند، باید در تمام علوم مربوط به حوزه پزشکی خود را مجهز کنند و در راستای کاهش هزینه‌ها و درمان بهتر بیماری‌ها تلاش زیادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدهای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گسترش فنون نوین در دانشگاه‌ها است، گفت: دانشمندان و دانشجویان در همه دانشگاه‌ها تلاش زیادی در این حوزه کردند، اما انتظاری که از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه پیشگام در این زمینه استریال ایفای نقش محوری برای توسعه علوم و فنون نوین پزشکی است.

پیوندی با تاکید بر اینکه آینده علوم پزشکی متعلق به طب بازساختی و سلول‌های بنیادی است، افزود: برای گسترش این حوزه باید طرح‌های پژوهشی ارائه شده مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی به راه‌اندازی شبکه تحقیقات سلول‌های بنیادی و طب باز ساختی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: پیش از این، کارها در این حوزه به صورت جزیره‌ای انجام می‌شد؛ اما جهت گسترش و هم‌افزایی در حوزه سلول‌های بنیادی و طب باز ساختی این شبکه راه‌اندازی شد که طی دو سال گذشته توانسته است جهت دهی خوبی به طرح‌های پژوهشی دهد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی مرکز رشد طب بازساختی می‌تواند حرکت رو به جلویی در این حوزه باشد.

وی اظهار کرد: همچنین در پی این هستیم که مؤسسه طب بازساختی را با توسل به نیروهای دانشگاه و حمایت‌های خیرین تاسیس کنیم تا از این طریق نیروهای بیشتری را در این حوزه تربیت کنیم و همچنین ارائه محصولات جدیدی را در این حوزه در دستور کار قرار دهیم.

پیوندی تاکید کرد: لازم است در دیگر رشته‌ها نیز شبکه‌ای همچون شبکه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی برای دستیابی هر چه بیشتر به توسعه و علوم جدید راه‌اندازی شود.