موافقت نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و وزارت نیرو امضا شد

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، در راستای اجرای ماده 56 قانون مدیریت خدمات کشور مبنی بر آموزش مدیران دستگاه های اجرایی و مصوبه شورای عالی اداری در مورد آموزش و تربیت مدیران آینده، موافقت نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف به نمایندگی دکتر ‘محمود فتوحی’ رئیس دانشگاه صنعتی شریف و وزارت نیرو به نمایندگی مهندس ‘علی اکبر مهاجری’ معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، امروز 30 مردادماه در محل این دانشگاه امضا شد.
موضوع این تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای شناسایی شایستگی های حرفه ای، نیازسنجی آموزشی و تدوین و اجرای دوره های آموزشی ویژه مدیران صنعت آب و برق با استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه صنعتی شریف است.
در ابتدای مراسم دکتر ‘علی مقداری’ عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو گفت: ایجاد زمینه همکاری مشترک و ارائه دوره های اموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در ابعاد داخلی و بین المللی از مهمترین اهداف ما در امضای این موافقت نامه است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن ارتباط صنعت و دانشگاه در ابعاد آموزش و پژوهش، گفت: همه 13 دانشکده دانشگاه صنعتی شریف با صنعت برق ارتباط مستقیم دارند و در بسیاری از امور می توانند با وزارت نیرو همکاری داشته باشند.
دکتر ‘محمود فتوحی’ به تجربه دانشگاه صنعتی شریف در خصوص برگزاری دوره های معادل برای برخی از صنایع بزرگ کشور همچون صنعت نفت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره های معادل باب جدیدی است که می توان برای همکاری بیشتر با وزارت نیرو گشود.
وی با اعلام آمادگی کامل دانشگاه صنعتی شریف برای همکاری با وزارت نیرو افزود: علاوه بر پردیس اصلی دانشگاه شریف، در پردیس بین الملل دانشگاه واقع در جزیره کیش نیز امکان برگزاری دوره های آموزشی بین المللی را داریم.
در ادامه آیین امضای موافقت نامه همکاری، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو نیز مشارکت این وزارتخانه و دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه برتر کشور در سال های گذشته را یادآور شد و گفت: رشد و همکاری وزارت نیرو و دانشگاه شریف در گرو همکاری تنگاتنگ این دو با هم است و هیچ یک را نمی توان از دیگری مبرا دانست و تربیت مدیران آینده در گرو همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه است.
مهندس مهاجری افزود: ما مصمم به اجرای آموزش های نوین مدیریت در وزارت نیرو هستیم و خوشبختانه دانشگاه صنعتی شریف با دارا بودن چهره های شاخص دانشگاهی، امکانات وسیع آموزشی در کشور و دسترسی به تجارب نوین بین المللی به ویژه در پردیس بین المللی کیش می تواند بسیار در این امر راهگشا باشد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه رویکردهای جدیدی در حوزه پژوهش و آموزش وزارت نیرو وجود دارد و امیدواریم با همکاری دانشگاه صنعتی شریف این رویکردها را در مسیر تربیت مدیران آینده صنعت آب و برق کشور عملیاتی سازیم.
مهاجری هدف از امضای این موافقت نامه را شناسایی و ارتقای شایستگی ها و استانداردهای حرفه ای مورد نیاز مدیران صنعت آب و برق، نیازسنجی مشاغل مدیریتی صنعت آب و برق، طراحی و اجرای بسته ها و دوره های آموزشی ویژه مدیران صنعت آب و برق با رویکرد MBA و DBA، شناسایی و تربیت مدیران آینده صنعت آب و برق و مطالعه و ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی ویژه مدیران صنعت آب و برق عنوان کرد.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو به سابقه بکارگیری رویکردهای نوین آموزشی در سطح مدیریتی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته «مرکز مطالعات و آموزش مدیران» در وزارت نیرو برای ارائه آموزش های کوتاه مدت مدیریتی تأسیس شد که این مرکز بعدها زمینه شکل گیری یک تفکر قدرتمند مدیریتی در «موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت» این وزارتخانه را فراهم آورد.
مهاجری ابراز امیدواری کرد اجرای این موافقت نامه بتواند زمینه همکاری های بیشتر با دانشگاه شریف و دسترسی مدیران وزارتخانه را به جدیدترین روش های مدیریتی در سطح بین المللی فراهم آورد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *