معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تدوین نظام‌نامه جدید مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبرداد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی اخوان در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد با بیان اینکه سیاست وزارت علوم در گذشته اجرای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی بود، افزود: در این راستا تا سال ۱۳۹۳ در مقطع ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجو پذیرش می‌شد اما از آن‌جایی که نظامی که برای پذیرش دانشجو در مقطع ارشد این دانشگاه وجود داشت ساز و کار دقیقی نداشت، با تغییر ریاست دانشگاه نظام‌نامه‌ای برای اجرای دوره ارشد در حال تدوین است که پس از اتمام باید در شورای گسترش به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه دوره ارشد در دانشگاه جامع عملی کاربردی با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است، گفت: پس از اینکه نظام‌نامه‌ای تدوین شد جزئیات آن اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه به منظور توسعه آموزش‌های علمی کاربردی تاسیس شده است افزود: این دانشگاه با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور می‌پردازد.

اخوان از تحصیل ۴۹۰ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد گفت: ۲۶۷ هزار ۳۳۶ دانشجو در مقطع کاردانی، ۲۲۰ هزار ۴۶۳ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۳۵۴ دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند. دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با بیش از ۹۵۰ هزار فارغ‌التحصیل در مقطع کاردانی،‌ ۵۳۵ هزار فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی در ۱۰۷۰ مرکز آموزشی پاسخگوی نیاز آموزشی بخشی از نیرو کارآمد مورد نیاز کشور بوده‌است.

وی در ادامه با اشاره به خالی‌ماندن بخش عظیمی از صندلی‌های دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه جامع علمی – کاربردی حدود ۷۹۵ هزار نفر است، در حالی که ما امیدواریم بتوانیم ۲۰۰ هزار دانشجو جذب کنیم. با توجه به این‌که دانشگاه‌های دولتی در سال‌های اخیر نیز با این مشکل مواجه هستند یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی – کاربردی ارتقای کیفیت است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی – کاربردی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت دانشگاه جامع علمی – کاربردی تغییری در ساختار این دانشگاه شده و معاونت نظارت و آزمون تاسیس شده است.

اخوان با تاکید بر ماموریت‌گرا شدن مراکز دانشگاه جامع علمی – کاربردی، اظهار کرد: یکی از مشکلات دانشگاه جامع علمی – کاربردی این بود که مراکز از ماموریت‌هایشان دور شده بودند و در رشته‌هایی که مورد تخصص آنها نبود دانشجو پذیرش می‌کردند، بنابراین ماموریت‌گرا شدن مراکز این دانشگاه از دیگر اقداماتی است که در جهت ارتقای کیفیت دانشگاه جامع علمی – کاربردی انجام خواهد شد.