چگونگی همکاری بین دانشگاه اصفهان و ارمنستان بررسی شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، در دیدار عصر یکشنبه هوشنگ طالبی و ‘آرتاشس تومانیان’ در دانشگاه اصفهان، مباحثی شامل تبادل استاد و دانشجو، تدریس زبان و ادبیات هر دو کشور و تاسیس رشته ارمنستان شناسی در اصفهان مطرح شد.
رییس دانشگاه اصفهان در این دیدار به ظرفیت بالای این مرکز آموزش عالی در اصفهان اشاره کرد و خواستار همکاری های متقابل در زمینه های آموزشی با دانشگاه ارمنستان شد.
هوشنگ طالبی افزود: این دانشگاه در ُمره یکهزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در سال های اخیر نیز رتبه اول منطقه را در تعداد مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی داشته است.
رییس دانشگاه اصفهان، همچنین به همکاری متقابل دانشگاه اصفهان با دانشگاه ایروان در تدریس زبان و ادبیات ارمنی و فارسی در دو دانشگاه اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: تدریس رشته زبان و ادبیات ارمنی بعنوان یکی از رشته های قدیمی در دانشگاه اصفهان کماکان صورت می گیرد.
وی، همچنین به وجود ساختمان موسوم به ‘ارمنولوژی’ که 50 سال پیش به همت شورای خلیفه گری وقت ارامنه اصفهان و جنوب ایران در این دانشگاه ساخته شده است اشاره کرد و آن را مصداق روابط دیرینه این دانشگاه با جامعه ارامنه برشمرد.
طالبی، یکی از افتخارات دانشگاه اصفهان را دانش آموختگان رشته زبان و ادبیات ارمنی در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: بسیاری از آنها تا مقطع دکترا پیش رفته و هم اکنون از اساتید این رشته در دانشگاه اصفهان هستند.
وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ارامنه در ایران بویژه استان اصفهان گفت: این پیوند در دانشگاه اصفهان بین دانشجویان ایرانی و ارامنه نیز وجود دارد.
رییس دانشگاه اصفهان در ادامه بر آمادگی این دانشگاه برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه ارمنستان تاکید کرد و گفت: این دانشگاه همچنین برای تاسیس رشته ارمنستان شناسی نیز آمادگی لازم را دارد.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 نفر عضو هیات علمی است.
حدود 10 هزار نفر ارمنی در استان اصفهان زندگی می کنند که بیشتر آنها مقیم شهرستان اصفهان هستند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *