دبیرشورای فرهنگ عمومی: 4،5 میلیون دانشجو مجرد هستند

حجت الاسلام حسین شاهمرادی عصریکشنبه در نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در جمع فعالان کانون های فرهنگی مساجد درمشهد افزود : آمارهای ازدواج و طلاق رضایت بخش نیست.
وی ادامه داد: سن ازدواج افزایش یافته و افزون بر11میلیون جوان مجرد در ایران وجود دارند که حدود 4.5 میلیون نفر آنها دانشجو هستند.
دبیرشورای فرهنگ عمومی سخت کردن شرایط ازدواج و چشم هم چشمی های درون خانوادگی از مهمترین دلایل کاهش ازدواج ذکر و بیان کرد: صدا و سیما، رسانه ها، ماهواره ها و فضاهای مجازی نیز سبب تغییر سبک زندگی شده اند.
وی گفت : در این میان کانون های مساجد از مهمترین مراکزی هستند که می توانند زمینه خودسازی جوانان، خانواده ها و جامعه را فراهم کنند.
حجت الاسلام شاهمرادی افزود : اگر به کانون خانواده به درستی پرداخته شود بسیاری از مشکلات اجتماعی حل می شود و برای رسیدن به این هدف نباید مساجد را دست کم گرفت.
وی ادامه داد: پدیده طلاق مهمترین آسیب اجتماعی درجامعه و اتفاقات پس از آن فاجعه است، بیشترین طلاق ها در پنج سال نخست زندگی زناشویی و به دلیل نا آگاهی زن و شوهر از شاخص های مرتبط با تحکیم خانواده رخ می دهد.
دبیرشورای فرهنگ عمومی گفت: کانون های مساجد و مشاوره ها می توانند نقش مهمی در آگاه سازی زوجین و آموزش آئین همسرداری داشته باشند، این کانون ها مساجد سرمایه ای اجتماعی برای رفع آسیب های اجتماعی هستند.
وی افزود: ورود جوانان به کانون های مساجد به مثابه سدی محکم دربرابر آسیبهای اجتماعی است.
12هزارکانون فرهنگی هنری مساجد در روستاها و10هزار کانون در شهرهای کشور فعال است.
نهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور دوهزار و150 مدیر کانون های فرهنگی هنری تازه تاسیس از دوم تا بیستم شهریور جاری درمشهد ادامه دارد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *