با تعامل پر تحرک، آرامش دانشگاه ها را استمرار می بخشیم

ذوالفقار یزدان مهر که در همایش مدیران حراست دانشگاه های دولتی سراسر کشور در اردبیل گفت که آرامش حاکم بر دانشگاه ها را ناشی از تدبیر وزیر علوم می داند و بر حفظ آن تاکید کرد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: این صندوق با ماموریت حمایت از دانشجویان مستعد بی بضاعت در سال 1353 تشکیل شده است.تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت (تدوین سند راهبردی و کاربردی صندوق) دو افق مد نظر صندوق هستند.
یزدان مهر با اشاره به برنامه های بلند مدت صندوق رفاه مبتنی بر سند راهبردی ادامه داد: ارائه تسهیلات هدفمند و موثر، حرکت به سمت مدیریت واحد خدمات دهی، کاهش تصدی گری و جلوگیری از انباشت مطالبات جدید، تقویت جایگاه صندوق، حرکت به سمت سازمان IT محور و هوشمندسازی سیستم های رایانه ای از جمله زیرشاخه های برنامه های بلند مدت صندوق است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: برنامه های کوتاه مدت صندوق به چند دسته تقسیم می شود که تمرکز بر تقویت اعتبارات عمومی، تمرکز بر تقویت درآمد اختصاصی صندوق، اهتمام به مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی، تمرکززدایی و تقویت نظارت و ارزیابی و اصلاح قوانین و فرآیندها و حرکت به سمت سازمان IT محور از جمله آنها است.

وی با اشاره به زیرشاخه های تمرکز بر تقویت اعتبارات عمومی در برنامه های کوتاه مدت اظهار کرد: تهیه طرح تبدیل یارانه غذا به وام طی دوره 10 ساله، تهیه برنامه کمک به خودکفایی صندوق از طریق منابع صندوق توسعه ملی و اختصاص اعتبار خاص از سوی دولت جهت پرداخت وام ویژه دکتری در قسمت تمرکز بر تقویت اعتبارات عمومی قرار دارد.

به گفته یزدان مهر، ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای کارشناسان دانشگاه ها در شناسایی و وصول مطالبات، فعال سازی بخش سرمایه گذاری صندوق متناسب با نیازها و ماموریت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قرار گرفتن نام بدهکاران صندوق در شمار بدهکاران بانکی از جمله راهکارهای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه تمرکز بر تقویت درآمد اختصاصی صندوق است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: اصلاح و ابلاغ دستورالعمل تاسیس و اداره خوابگاه های غیردولتی، اصلاح مقررات مربوط به قوانین بازپرداخت و وصول اجاره بهای خوابگاه، افزایش پهنای باند اینترنتی صندوق، افزایش درگاه های پرداخت اینترنتی اقساط بدهی و طراحی سیستم نرم افزاری خوابگاه های غیردولتی از راهکارهای صندوق در حوزه اصلاح قوانین و فرآیندها و حرکت به سمت سازمان IT محور است.

یزدان مهر به تشکیل کمیته استقبال ازسال تحصیلی جدید در صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و افزود: برای هم افزایی و آمادگی لازم، رفع موانع پیش رو، رصد تنش ها و بحران های احتمالی و اقدامات سریع پیشگرانه این کمیته با همکاری معاونان دانشجویی، دبیران محترم مناطق و حراست دانشگاهها در صندوق رفاه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با تعامل موثر و پرتحرک آرامش حاکم بر دانشگاه ها را که با تدبیر مقام عالی وزارت ایجاد شده را استمرار می بخشیم.

بنابراین گزارش رئیس صندوق رفاه دانشجویان با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن بازدید از امکانات رفاهی این دانشگاه با رئیس و مسئولان این دانشگاه نیز دیدار کرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *