اجرای تحقیقات نیرومند کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی ضروری است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز دوشنبه در حاشیه سفر خود به شهرستان دماوند، پروژه 10 هکتاری مرکز تحقیقات کشاورزی و مراتع سربندان زیر نظر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را افتتاح کرد.
وی در این مراسم با بیان اینکه منطقه دماوند و فیروزکوه و مسیر این 2 شهر دارای موقعیت ممتازی در بخش توسعه کشاورزی است، اظهار کرد: وجود این مرکز تحقیقاتی و دانشگاه آزاد اسلامی در دماوند و نیز استقبال خوب مسئولان منطقه موجب شده تا همه زمینه ها برای حرکت بزرگ تحقیقاتی در حوزه کشاورزی فراهم شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر استفاده از مهندسان و محققان دانشگاهی برای توسعه بخش کشاورزی دانشگاه آزاد، خاطرنشان کرد: در سراسر کشور برای دانشگاه هایی که دانشکده کشاورزی دارند، زمین هایی از منابع طبیعی خریداری می شود و این مشروط به داشتن طرح و اجرایی نمودن آن است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با وجود زمین هایی که در اختیار دارد، باید معلم کشاورزی شود، بیان کرد: آنچه می تواند این مراکز تحقیقاتی را پایدار کند، داشتن طرح و برنامه است که در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اختصاص یکی از ساختمان های خود به گلخانه و اجرای آخرین تحقیقات هلند توانسته گامی مثبت بردارد.
رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به خطر کم آبی باید راه های مصرف بهینه آب را به کشاورزان یاد دهیم و هرچقدر آنان با این مهم آشنا شوند مصرف آب کمتر و محصول بیشتری برداشت می شود.
در حاشیه این سفر همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی شهر آبسرد که در نخستین روز از هفته دولت با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد ریال افتتاح شده بود، بازدید کرد.
در این بازدید، علاوه بر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس، فرماندار شهرستان دماوند مسئولان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستانی و شمار دیگری از مسئولان استانی حضور داشتند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *