شعبه ای از دانشگاه علمی – کاربردی در اروپا راه اندازی می شود

محمد حسین امید روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار کنکوری ارشد دکتری به نقل از حوزه دانشگاه ایرنا افزود: برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان در زمینه علمی – کاربردی تجربیات ارزشمندی دارند و راه اندازی این شعبه می تواند در تبادل دانش فنی، تجربیات، بهره مندی از ظرفیت های طرف های خارجی، آموزش مدرسین دانشگاه و برگزاری کارها و پروژه های مشترک بسیار موثر باشد.
وی در مورد کیفیت فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی – کاربردی نیز گفت: نخستین اقدامی که در این مورد طی یک ماه اخیر صورت گرفته، بازنگری و اصلاح ساختار دانشگاه بود.
سرپرست دانشگاه جامع علمی – کاربردی ادامه داد: حوزه آموزشی در ساختار دانشگاه دوپارچه و دو تیکه بود، بگونه ای که در معاونت های مختلف وجود داشت.
وی خاطرنشان کرد: این شرایط سبب شده بود تا حوزه ها، اطلاعی از یکدیگر نداشته باشند و مسائلی همچون پذیرش دانشجو و گسترش رشته ها در یک معاونت و امور دانشجویی و آموزشی در جایی دیگر قرار گیرد.
امید یادآور شد: در ساختار جدیدی که به تصویب هیات امنای دانشگاه جامع علمی -کاربردی رسیده و اکنون نیز اجرایی شده، خوشبختانه مسائل آموزشی متمرکز در یک حوزه و معاونت شد.
وی ادامه داد: همچنین در این دوره یکی از مهمترین برنامه های مهم گسترش و موثر کردن نظارت های دانشگاه است و بطور حتم تا پایان سال مراکز این دانشگاه سطح بندی و رتبه بندی خواهند شد.
امید گفت: برای این امر نیاز داشتیم تا در حوزه نظارت و ارزیابی قوی تر کار کنیم، به همین دلیل جایگاه دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی – کاربردی به معاونت ارتقا یافت.
وی افزود: این نشان دهنده اهتمام جدی دانشگاه جامع علمی – کاربردی برای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی – کاربردی ادامه داد: بطور حتم در سال تحصیلی 96 – 95 دانشگاه جامع علمی – کاربردی تمامی مراکزش را که بیش از یکهزار و 50 مرکز است، ارزیابی کرده و فرآیندهایش را کنترل خواهد کرد.
امید خاطرنشان کرد: این امر به دانشگاه جامع علمی – کاربردی برای رتبه بندی و سطح بندی این مراکز کمک شایانی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اهتمام ویژه داریم که تا پایان سال این فرآیند را بصورت سامانه ای ارائه دهیم تا هر سال امکان به روز رسانی اطلاعات اعم از رتبه بندی و سطح بندی را داشته باشیم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *