‌رئیس دانشگاه کردستان از اخذ مجوز ۲۳ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و گفت: درصدد افزایش رشته‌های مقطع دکتری نیز هستیم.

‌به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، فردین اخلاقیان، در مراسم روز کارمند و بزرگداشت هفته دولت در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: کارمندان بازوان پرتلاش دولت در دستیابی به اهداف و خادم ملت هستند و نامگذاری یک روز در تقویم ایران به نام کارمندان نشان دهنده اهمیت کار آنان و نقش موثر آنها در خدمتگزاری شایسته است.

وی به ارائه اقدامات انجام شده در ۲ سال گذشته پرداخت و افزود: دانشگاه‌های کشور در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در حوزه‌های مختلف داشته‌اند که دانشگاه کردستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاهد موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف بوده است.

رئیس دانشگاه کردستان این دانشگاه را نیازمند پیشرفت‌ در دیگر عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی دانست و عنوان کرد: در دو سال گذشته در حوزه اداری مالی که بسترساز و پشتیبان سایر بخش‌هاست، اقداماتی از قبیل تصویب چارت سازمانی دانشگاه، تعریف بودجه عملیاتی برای دانشکده‌های مختلف و اصلاح سیستم حسابداری انجام شده است.

وی مشکل اصلی این حوزه را کمبود کارشناس دانست و تصریح کرد: باید برای تقویت بدنه کارشناسی این بخش تلاش شود.

اخلاقیان به اقدامات حوزه آموزش دانشگاه اشاره کرد و افزود: رشته‌های کارشناسی دانشگاه کردستان به ۵۱ مورد افزایش یافته است که از جمله آنها ایجاد رشته زبان و ادبیات کُردی است که نقطه عطفی در تاریخ این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی همچنین از اخذ مجوز ۲۳ رشته کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: درصدد افزایش رشته‌های مقطع دکتری نیز هستیم.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه، فعال شدن حوزه نظارت و ارزیابی دانشگاه را از دیگر اقدامات واحد آموزش دانست که ارزیابی فعالیت‌های دانشگاه در سال ۹۴ به زودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم در حال حاضر با افزایش کمی رشته‌ها در دانشگاه‌ها موافق نیست، گفت: افزایش کمی برای دانشگاه کردستان در این مقطع به علت بومی گزینی ضروری است.

اخلاقیان اعلام کرد: گسترش فعالیت‌های بین المللی و ارتباط با اقلیم کردستان از دیگر اقدامات این دانشگاه است که در این راستا برای ایجاد دبیرخانه ارتباط وزارت علوم با اقلیم کردستان در این دانشگاه تلاش می‌شود.

وی همچنین به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این حوزه در چاپ مقالات به بلوغ رسیده و روند مناسبی را طی می‌کند که تاکنون ۴۵۰ مقاله هیات علمی نیز در نشریات معتبر داخلی و خارجی منتشر کرده است.

رئیس دانشگاه کردستان، ایجاد فضای باز و یکسان برای همه طیف‌ها، ایجاد شور و نشاط در دانشگاه، توسعه فعالیت کانون‌ها و تشکل‌های علمی، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها متناسب با رسوم و فرهنگ اقوام ایرانی را نیز از جمله فعالیت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه سال گذشته ۵ میلیارد تومان در حوزه عمران سرمایه گذاری کرده که ۱٫۵ میلیارد تومان آن از محل صرفه جویی دانشکده‌ها بوده است.

اخلاقیان از افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از ۳۷ مگابایت به ۹۰ مگابایت خبر داد و یادآور شد: در سه سال اخیر بیش از ۱۲ میلیارد تومان صرف گسترش فضای دانشگاه شده است.