رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی از تصویب عدم افزایش شهریه و کاهش شهریه این دانشگاه تا سقف ۱۰ تا ۵۰درصدی در رشته‌های کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی استان در هیأت امنای این دانشگاه خبر داد و گفت: این کاهش شهریه برای دانشجویان ورودی امسال لحاظ خواهد شد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا حسنی، رئیس دانشگاه آزاد واحد خراسان جنوبی امروز در نشست خبری از تصویب عدم افزایش شهریه و کاهش شهریه این دانشگاه تا سقف ۱۰ تا ۵۰درصدی در رشته‌های کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی استان در هیأت امنای این دانشگاه خبر داد و گفت: این کاهش شهریه برای دانشجویان ورودی امسال لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس تصمیم هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد تا علاوه بر عدم افزایش شهریه در سال جاری که پیش‌ از این اعلام‌شده بود، کاهش ۵۰ درصدی شهریه در برخی از رشته محل‌ها، پس از تایید هیات امنای استانی در دستور کار قرار گیرد، افزود: تعداد ۱۵۰ رشته کاشناسی و کاردانی در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی شهریه آنها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد کاهش را برای ورودی های جدید خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خراسان جنوبی با بیان اینکه این کاهش شهریه، از بین رفتن اختلاف شهریه تحصیلی میان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت، گفت: امروز شهریه دانشگاه آزاد از برخی دانشگاه‌ها مانند پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و شبانه کمتر است.

حسنی افزود: بدون شک اعمال این کاهش شهریه در کنار عدم افزایش سالیانه شهریه دانشجویان، بهترین فرصت را برای تحصیل در بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان و برخورداری از بهترین امکانات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را برای متقاضیان در سراسر کشور مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه فعال است، گفت: از این تعداد ۱۲۶رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۵ رشته دیگر در مقطع دکتری است.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان جنوبی سال گذشته ۶۹رشته فعال بود که امسال به ۱۲۶ رشته افزایش یافته است، افزود: در مقطع دکتری هم از هفت رشته به ۲۵ رشته افزایش داشته ایم.

حسنی با بیان اینکه در سال ۹۴ در مقطع کارشناسی ارشد ۳۱ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند فعال بوده که هم اکنون به ۷۰ رشته افزایش داشته است، گفت: در مقطع دکتری پنج رشته در سال ۹۴ فعال بوده که امسال به ۱۹ رشته رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی با افزایش رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و کیفیت‌بخشی به اعضای هیئت علمی همواره پیشگام بوده است، بیان داشت: در شهرستان فردوس در مقطع کارشاسی ارشد ۱۸ رشته فعال است که اکنون به ۲۲ رشته و در مقطع دکتری از دو رشته به پنج رشته افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان قاین در مقطع کارشناسی ارشد از ۱۴ رشته به ۲۱ رشته افزایش و درمقطع دکتری هیچ رشته نبوده و اکنون دو رشته جدید اضافه شده است، تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد در طبس هم از شش رشته به ۱۰ رشته رسیدیم و در مقطع دکتری هنوز رشته فعال نشده است.

حسنی تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال گذشته را ۱۶۱۹ نفر عنوان کرد و گفت: از ابتدائی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تا کنون ۴۱ هزار و ۶۰۰ نفر فارغ التحصیل شدند.

وی در خصوص اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاه ها هم گفت: متاسفانه امروز دشمن دارد ارزش های ما را به تاراج می برد و در حوزه حجاب و عفاف شبانه روزی کار می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان اسلام هم قسم شدند که از طریق حجاب و عفاف ما را از پای درآورند، افزود: برخی از پوشش ها در جامعه در شان مسلمان بودن و ایرانی بودن نیست.

حسنی گفت: مگر می‌شود که در محیط آموزشی برخی با آرایش و پوشش نامتعارف ظاهر شوند و بعد جوانان امنیت فکری و روانی داشته باشند؟ این پوشش های نامتعارف برخی دانشجویان دختر و پسر در محیط آموزشی امنیت فکری دانشجو را سر کلاس از بین می برد.

وی افزود: در برخی موارد پسران با لباس‌هایی در جامعه و دانشگاه ظاهر می شوند که انسان خجالت می کشد از نوع پوشش آنها وقتی می بیند.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف چند سالی است که روی زمین خاک می خورد، گفت: امسال مکلف هستیم که بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف را در دانشگاه آزاد اجرایی کنیم.

حسنی با بیان اینکه امسال دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در نظر دارد که از ابتدای مهرماه به صورت مرحله به مرحله بخشنامه حجاب و عفاف را در این دانشگاه اجرایی کند، ادامه داد: از ابتدای مهرماه پوشیدن ساپورت در دانشگاه ممنوع است.

وی گفت: همچنین طبق بخشنامه باید از ابتدای مهرماه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی مانتوی تا زانو به پایین بپوشند و پسران هم باید در پوشش خود دقت کنند و با لباس هایی که برچسب و نشانه های شیطان پرستی روی آن است وارد دانشگاه نشوند.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاه مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت، گفت: دانشجویان در خرید لباس های خود برای دانشگاه دقت کنند که بعدا به مشکل نخورند.

حسنی گفت: دانشجویان باید فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهند و نگذارند که دشمن این را به یغما ببرد.