شهرت جهانی هیچگاه باعث جدایی پرفسور حسابی از مردم نشد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار گروه علمی ایرنا، حسینعلی امیری روز پنج شنبه در بیست و چهارمین آئین بزرگداشت استاد فرهیخته سید محمود حسابی پدرعلم فیزیک و مهندسی نوین ایران که با حضور جمعی از شخصیت ها و دوستداران علم و هنر در منزل شخصی آنمرحوم برگزارشد در سخنانی پرفسور حسابی را شخصیتی بازر و از چهره های ماندگاری دانست که خدمات برجسته ای را برای میهن خود به یادگار گذاشت.
وی یکی از ویژگی های بارز پرفسور حسابی را عشق به مردم به خصوص ساکنان مناطق محروم عنوان کرد و گفت: این شخصیت دانشمند علاقه وافری به خدمات رسانی به مناطق دور افتاده کشور داشت به طوریکه خیلی از راه های ارتباطی در مناطق دور افتاده توسط آن زنده یاد طراحی و ساخته شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دور اندیشی پرفسور حسابی گفت: این دانشمند برجسته در زمان خودش به درستی تشخیص داده بود که یکی از مهمترین ابزار و بسترهای توسعه کشور ایجاد راه های مواصلاتی و ارتباطی است.
امیری گفت: پرفسور حسابی به درستی معتقد بود که یکی از اگر می خواهیم ایرانی آباد، آزاد و سربلند داشته باشیم بایستی در حوزه علم و فناوری در دنیا مطرح شویم و همانا این شخصیت علمی برای سرافرازی میهن خود از هیچگونه تلاش و کوششی دریغ نکرد.
وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر ایرج حسابی فرزند پرفسور محمود حسابی در برگزاری آئین بزرگداشت سالانه آنمرحوم، برگزاری این آئین را از یک سو باعث پاسداشت علم و فرهنگ و از سویی پاسداشت مقام شامخ پدر دانست.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید براینکه برگزاری اینگونه آئین ها از آموزه های دینی و همچنین فرهنگ ایرانی ما نشات می گیرد و بسیار قابل تقدیر و تحسین است، پاسداشت مقام علم، استاد و معلم را از ضروریات فعلی جامعه خواند.
بیست و چهارمین آئین بزرگداشت استاد فرهیخته سید محمود حسابی پدرعلم فیزیک و مهندسی نوین ایران صبح امروز پنج شنبه یازدهم شهریورماه با حضور جمعی از شخصیت ها و دوستداران علم و هنر در منزل شخصی آنمرحوم واقع در میدان تجریش چهارراه حسابی برگزار شد.
پروفسور حسابی در 12 شهریورماه 1371 در بیمارستان دانشگاه ژنو، به هنگام معالجه قلبی بدرود حیات گفت و مقبره آنمرحوم در زادگاهش شهر تفرش قرار دارد.
امسال نیز همچون سال گذشته دومین آئین گرامیداشت آنمرحوم روز پنج شنبه 18 شهریور ماه ساعت 17 در خانه ابدی این معلم پیشکسوت و همسرشان سرکارخانم حائری در شهر تفرش برگزار می شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *