ایران در تولید علم و فناوری در سطح جهانی جایگاه ممتازی دارد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، سید حمید رضا طیبی عصر جمعه در اختتامیه دومین همایش ملی فناوری های نوین دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: هرچند دلایلی متعدد سبب شد تا در تولید علم و فناوری تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی غفلت کنیم و غربی ها در این زمینه پیشی گرفتند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه اقتدار دفاعی و اقتصادی دانش بنیان از جایگاه ممتازی برخوردار شدیم .
وی اظهارداشت : اگرچه درشرائط کنونی مشکلی در تولید علم و فناوری وجود ندارد ولی مجبوریم بخشی از این فناوری را از خارج خریداری کنیم پس در چنین شرایطی باید به دنبال ارتقای علم و فناوری در کشور باشیم تا دیگر نیازمند آنان نباشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت : برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و فروش نفت چاره ای جز تلاش در زمینه تولید علم و فناوری نداریم و یکی از علت های اساسی تشکیل جهاد دانشگاهی نیز همکاری در این زمینه بوده است.
طیبی افزود : هم اینک تحولات خوبی در زمینه تولید علم و فناوری درکشور رخ داده است و می توان به دستاوردهایی در زمینه سلول های بنیادین و فناوری نانو اشاره کرد.
وی تاکید کرد که باید علومی که در جهاد دانشگاهی آموخته می شود به دانشجویان انتقال داد.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت : آمادگی داریم همکاری های لازم با دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در این زمینه ها داشته باشیم .
رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز گفت : ایران اسلامی در قانون برنامه پنجم توسعه در زمینه علم و فناوری جایگاه خوبی در جهان دارد و تاکنون مقاله های خوبی نیز دراین بخش ارائه داده است.
علی معتمدزادگان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی برآنکه سهم پژوهش باید در کشور افزایش یابد ، افزود : برآیند بررسی های نشان داده که پژوهش در هم افزایی دولتمردان در بعد دیپلماسی با دیگر کشورها نقش بسزایی داشته و سهم صادرات محصولات را نیز افزایش داده است.
رئیس پارک علم و فناوری گفت : دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نقطه عطفی برای دسترسی به مرز خودکفایی در تولید علم و فناوری نوین درکشور است و تاکنون نیز در این حوزه همکاری های خوبی داشته است.
دومین همایش ملی فناوری های نوین دریایی که دیروز /پنجشنبه/ با شرکت سازمان های دریایی کشور در قالب 9 محور و با حضور شخصیت های برجسته و متخصصان دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر آغاز شده بود عصر جمعه به کارخود پایان داد.
دراین همایش که فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی نیز حضور داشت از مجموع 501مقاله ارسالی ، 255 مقاله داوری شد که 37 مقاله برتر با عنوان ایده های برتر ، پوستری و شفاهی انتخاب شد که به برگزیدگان این مقاله ها جوایزی اهدا شد.
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر واقع است .

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *