مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: بر اساس سیاست‌های اتخاذی دانشگاه، در سال تحصیلی‌جاری دانشگاه بوعلی‌سینا پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در قالب شبانه را حذف کرده است.

دکتر سیدمهدی مسبوق در گفت‌وگو با ایسنا، از پذیرش دانشجوی شبانه در دوره دکترا خبر داد و تصریح کرد: امسال برای نخستین‌بار در دانشگاه بوعلی‌سینا پذیرش دانشجوی شبانه در دوره دکترا انجام می‌گیرد.

وی از افزایش ۱۵درصدی ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره روزانه خبر داد و اظهار کرد: با حذف دوره شبانه از این دانشگاه تقریبا ۱۵ درصد به ظرفیت دوره روزانه افزوده شده است.

مسبوق به ایجاد برخی از رشته‌های جدید در دانشگاه بوعلی‌سینا اشاره کرد و افزود: دانشگاه بوعلی‌سینا امسال در رشته‌های مکانیک ماشین‌های صنایع‌غذایی و بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی برای نخستین‌بار دانشجو می‌پذیرد.

وی از حذف برخی رشته‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد و تصریح کرد: پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بر اساس میزان ظرفیت و وجود استاد راهنما انجام می‌گیرد به طوریکه اگر استاد راهنما وجود نداشته باشد و یا ظرفیت به حد نصاب نرسد آن رشته حذف خواهد شد اما ممکن است در سال‌های بعد دوباره پذیرش در آن رشته صورت گیرد.

مسبوق در پایان گفت: طبق قوانین بالادستی در حال حاضر سرانه دانشجویان دوره روزانه از طریق وزارت علوم پرداخت می‌شود، اما شهریه دانشجویان شبانه بر اساس تعرفه‌های مشخصی از خودشان دریافت می‌شود.