رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: در سال تحصیلی جدید از پایان نامه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی بتواند به دانشگاه کمک کند حمایت مالی چهار برابر صورت می‌گیرد.

حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص معرفی مرکز مشاوره این دانشگاه به عنوان مرکز برتر گفت: مرکز مشاوره دانشگاه تهران در همه زمینه‌هایی که حوزه فعالیت مشاوره و بهداشتی درمانی فعال است و در اکثر زمینه‌ها رتبه برتر را کسب کرد. آن چیزی که مرکز مشاوره دانشگاه تهران را برتر کرده تعداد زیاد دفاتر مشاوره است که کمک می‌کند که بتوانیم فعالیت‌های مشاوره و بهداشت و روان را در دسترس داشته باشیم دانشگاه نیز در این زمینه حمایت‌های مناسبی را داشته است.

وی افزود: بحث بهداشت روان دانشجویان نیز به عنوان فعالیت ویژه در مراکز مشاوره دانشگاه تهران انجام می‌شود که برای نمونه کارگاه‌های آموزشی ۴ ساعته که با مصوبه شورای سیاست گذاری بهداشت روان دانشگاه برای تمام دانشجویان ورودی جدید برگزار می‌شود و باید این دانشجویان در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند و سرفصل‌های خاصی برای این دوره در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی هم از سوی مسئولان دانشگاه و هم دانشجویان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید برنامه‌های ویژه ای در نظرگرفته شده که از جمله آن حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی که در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و بهداشت روانی باشد.

وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری اعلام کرده که چهار برابر حمایت مالی نسبت به سایر پایان نامه‌ها که الان معمول است از این پایان نامه‌ها حمایت مالی خواهد داشت البته این پایان نامه‌ها باید مورد تصویب کمیته قرار گیرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: این پایان نامه‌ها باید مسائل اجتماعی را که درون دانشگاه است شناسایی کند و نسبت به حل آنها به مسئولان دانشگاه و مراکز مشاوره کمک کند بر اساس این برنامه ریزی احتمالا خیلی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه می‌تواند به این سمت سوق پیدا کند که این مسئله می‌تواند مشکلات دانشگاه را حل کند.